ЛАЗ не зміг стягнути в суді 472 млн грн із "Київпастрансу" за невикуплені 77 тролейбусів до Євро-2012

Київський апеляційний господарський суд відмовив ТОВ "Львівські автобусні заводи" (ЛАЗ) у відшкодуванні "Київпастрансом" 472,4 млн грн збитку за не викуплені комунальним підприємством 77 тролейбусів у рамках укладеного у грудні 2010 року договору.
Згідно з повідомленням "Київпастрансу" на його сторінці в Facebook, відповідне рішення суд прийняв 2 лютого за результатами розгляду апеляційної скарги ТОВ "ЛАЗ" на рішення суду першої інстанції, повністю відмовивши в її задоволенні.
Як зазначає юридична служба КП, скарга була відхилена у зв'язку з тим, що ЛАЗ не зміг надати доказів виробництва цих тролейбусів.
"ЛАЗ хотів отримати компенсацію за тролейбуси, які повинні були надійти до Києва ще в 2011 році, але "Київпастранс" їх не отримував і не давав підтвердження на їх виробництво", - зазначається у відеосюжеті на сторінці комунального підприємства.
За оцінкою "Київпастрансу", ЛАЗ не мав ніяких правових підстав для стягнення зазначеної суми.
Між тим рішення суду першої інстанції за позовом ЛАЗу про відшкодування 472,4 млн грн у держреєстрі судових рішень відсутнє.
Водночас, згідно з матеріалами судових розглядів між ЛАЗом і "Київпастрансом", у квітні 2015 року Київський госпсуд зобов'язав замовника виконати умови договору на закупівлю тролейбусів.
Як зазначається в описовій частині рішення, зокрема, у 2011 році "Київпастранс" звернувся з позовом про розірвання договору на закупівлю тролейбусів у зв'язку з відсутністю на його рахунках бюджетних коштів цільового призначення.
Проте суд встановив, що такі кошти у "Київпастрансу" були: у матеріалах справи містилося рішення Київської міськради від 14 липня 2011 року, згідно з яким КМДА дозволено залучити кредит у розмірі 350 млн грн для закупівлі 77 тролейбусів завдовжки 18 м. У грудні того ж року з Ощадбанком було укладено відповідний кредитний договір.
Як повідомлялося, КП "Київпастранс" у листопаді 2010 року оголосило про намір до кінця 2011 року закупити у ТОВ "ЛАЗ" 77 тролейбусів до Чемпіонату з футболу 2012 року за процедурою закупівлі в одного учасника за 346,5 млн грн.
Уряд Миколи Азарова визначив ЛАЗ головним постачальником автобусів і тролейбусів для Євро-2012, хоча вже на той час завод перебував у складній фінансовій ситуації і працював під конкретні замовлення.