Інтерфакс-Україна
11:38 13.05.2021

Київський метрополітен і "Київпастранс" просять місто підвищити тариф на проїзд у громадському транспорті, щоб уникнути транспортного колапсу

2 хв читати
Київський метрополітен і "Київпастранс" просять місто підвищити тариф на проїзд у громадському транспорті, щоб уникнути транспортного колапсу

Комунальні підприємства "Київський метрополітен" і "Київпастранс" звернулися до мера столиці Віталія Кличка і депутатів міськради з вимогою привести тарифи на проїзд у громадському транспорті до економічно обґрунтованого рівня задля уникнення скорочення частоти виходу транспорту на маршрути.

Як зазначено в офіційному зверненні КП "Київський метрополітен" у Facebook, собівартість перевезення одного пасажира в метро за розрахунками на 2021 рік становить 20,04 грн, а економічно-обґрунтований тариф - 21,05 грн, при тому що нині дохід метрополітену з одного пасажира становить 6,38 грн, а перевезення пільговиків не компенсуються.

Відповідно, у разі непідвищення тарифу на проїзд у метро, КП необхідні дотації з міського бюджету в розмірі щонайменше 1,514 млрд грн, а збитки підприємства на поточний рік становитимуть майже 3,421 млрд грн.

У свою чергу "Київпастранс" зазначає, що собівартість перевезення одного пасажира наземними видами транспорту становить 20,5 грн, а міською електричкою - 71,72 грн. Тоді як економічно обґрунтовані тарифи на перевезення одного пасажира - 25,18 грн і 78,9 грн відповідно.

"Київський метрополітен" зазначає, що така ситуація створює високу соціальну напругу на підприємстві через ризики невиплати зарплати, оскільки основним джерелом роботи підприємства є оплата проїзду пасажирами. Водночас у локдаун підприємство працювало за перепустками, і пасажиропотік суттєво скоротився.

Так, планований пасажиропотік у 2021 році очікується в 295,4 млн пасажирів, тоді як у 2019 році він становив 495,3 млн пасажирів.

"Днями ми отримали інформацію про переведення адміністративного персоналу на скорочений чотириденний робочий тиждень. Це рішення торкнеться приблизно 3 тис. співробітників, які не отримуватимуть п'яту частину своєї зарплати", - наголосили в метрополітені.

Трудовий колектив КП "Київський метрополітен" вимагає приведення тарифу на проїзд до об'єктивних показників для забезпечення безперебійної роботи підприємства.

"В іншому разі відсутність коштів для оплати постачальникам (зокрема за енергоносії) загрожує відключенням і штрафними санкціями. Це може призвести до суттєвого скорочення парності руху поїздів й, у свою чергу, навіть до погіршення епідеміологічної ситуації", - наголосили в метрополітені.

У свою чергу "Київпастранс" зазначає, що в умовах чинних тарифів підприємству для безперебійної роботи необхідна дотація в розмірі 2,477 млрд грн у 2021 році.

"Несвоєчасне вирішення питання пошуку джерел фінансування, які відповідали б потребам підприємства, може призвести до необхідності суттєвого скорочення випуску рухомого складу на маршрути, скорочення режиму роботи громадського транспорту, а також до припинення розвитку об'єктів транспортної інфраструктури", - акцентували увагу на проблемі в "Київпастрансі".

ОСТАННЄ

НБУ підвищив порогове значення заборгованості для даних з кредитреєстру до 86,47 тис. грн

Держбанк організував з 5 банками консорціумний кредит на 21,5 млрд грн для підприємства ОПК під держгарантію

"Укрнафта" завершила ребрединг колишніх АЗК Shell

Ліцензування "Ростехнадзором" блоку ЗАЕС нікчемне і не несе правових наслідків – Міненерго

Світовий банк позичив Україні $196,3 млн під гарантії Японії за проєктом SURGE зміцнення фіскального управління

Громади затвердили 97% місцевих бюджетів на 2026 рік

Імпорт е/е в Україну збільшився удвічі завдяки падінню цін в країнах ЄС на різдвяні канікули – очільник "Укренерго"

НБУ оновив вимоги до внутрішнього аудиту на страховому, платіжному ринках та на ринку кредитних спілок

Perfect Group у 2025р ввела в експлуатацію понад 60 тис. кв. м житла

Аграрії в сезоні-2025 виконали прогноз по збору зернових культур на 94%, олійних – на 97,7%

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА