Київське метро вилучило з парку 72 вагони через несправність і брак коштів на запчастини

Комунальне підприємство "Київський метрополітен" внаслідок несправності і браку коштів на придбання запасних частин і комплектувальних вилучило з інвентарного парку 72 вагони.
Як повідомила прес-служба Київської міськдержадміністрації (КМДА) з посиланням на головного економіста підприємства Максима Демченка, крім того, в 2015 році завершується термін експлуатації ще 62 вагонів. Потребують термінової заміни зношені рейки, шпали, стрілочні переводи, необхідне відновлення тримальної здатності тунелів, хімічне закріплення ґрунтів.
Крім цього, необхідно провести модернізацію 27 ескалаторів, які відпрацювали понад 50 років.
Таким чином, на ремонт основних засобів необхідно 374 млн грн, ще 732 млн грн - на оновлення виробничо-технічної бази.
"Востаннє тариф на проїзд у метро переглядався ще в 2008 році. За цей час в Україні електроенергія подорожчала на 72%, мінімальна заробітна плата зросла вдвічі, індекс інфляції становив близько 190%. Протягом цього часу в столичному метрополітені відкрито шість нових станцій, а парк вагонів збільшився на 24%", - сказав М. Демченко.
Він додав, що загальний обсяг перевезень у 2014 році становив 503,9 млн осіб., зокрема 124,3 - пільговики (кожен четвертий пасажир метрополітену). "Підприємство отримує компенсацію лише за кожного третього перевезеного пільговика", - наголошується в повідомленні.
Раніше комунальні підприємства "Київпастранс" і "Київський метрополітен" відзначали гострий брак коштів на підприємствах як мінімум для поточного ремонту рухомого складу.
"Через багаторічну невідповідність тарифу економічно обґрунтованого рівня та хронічної недокомпенсації за пільгові перевезення минулий рік ми закінчили зі збитками понад півмільярда гривень. За таких показників поки що дотримуватися відповідної безпеки перевезень для нас - надзавдання", - зазначив голова метрополітену Віктор Брагінський.
Раніше "Київпастранс" через складний економічний стано закрив низку маршрутів на наземному транспорті столиці, скоротив кількість автобусів, тролейбусів та трамваїв на 177 од.
Одним зі шляхів виходу з цієї ситуації є підвищення тарифів на проїзд в наземному транспорті столиці (метрополітен з 2 до 4 грн, наземний транспорт - з 1,5 грн. до 3 грн за разову поїздку - ІФ), яке попередньо очікується в лютому 2015 року.