Половина українців готова чинити опір російській інтервенції, причому третина зі зброєю в руках, менше ніж чверть спробує виїхати - соцопитування КМІС

Опиратися російському вторгненню готові 50,2% українців, при чому кожен третій (33,3%) готовий чинити збройний опір, а готові чинити опір шляхом участі в акціях цивільного опору 21,7% опитаних, свідчать результати всеукраїнського опитування громадської думки "Омнібус", проведеного Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС) 2-11 листопада.
На запитання "У разі реалізації збройної інтервенції з боку Росії до Вашого міста чи села, Ви вдалися б до будь-яких дій і якщо так, то яких саме?", про наміри у разі російської агресії виїхати до безпечнішого регіону заявили 14,8% респондентів, виїхали б закордон 9,3%, нічого не робили б 18,6%. Ще 12,1% вагалися з відповіддю, а 1,1% відмовилися відповісти на запитання.
У регіональному вимірі готовність чинити опір варіює від 60,5% на заході до 37,2% на сході країни, зокрема готовність чинити збройний опір – від 39,7% на заході до 25,6% на сході.
У КМІС зазначають, що у вересні 2015 року проводили аналогічне опитування про методи опору інтервентам або окупантам, за результатами якого 23,8% респондентів відповіли, що чинитимуть збройний опір, а 28,6% – чинитимуть опір шляхом участі в акціях цивільного опору такі як демонстрації, протести, марші, бойкоти, страйки, громадянська непокора. Загалом в один чи інший спосіб чинити опір було готові 52,4% респондентів.
Опитування КМІС проводили методом телефонних інтерв'ю з використанням комп'ютера (computer-assisted telephone interviews, CATI) на основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів 2 003 респондентів у всіх підконтрольних уряду регіонах України. Статистична похибка вибірки (з імовірністю 0,95 та з урахуванням дизайн-ефекту 1,1) не перевищує 2,4% для показників, близьких до 50%, та 1,1% для показників, близьких до 5%.