Інтерфакс-Україна
09:39 16.09.2020

Керування персональним легким електротранспортом у стані сп'яніння необхідно заборонити - юрист

2 хв читати
Керування персональним легким електротранспортом у стані сп'яніння необхідно заборонити - юрист

 Керування персональним легким електротранспортом у стані алкогольного, наркотичного або іншого сп'яніння, а також під впливом лікарських препаратів необхідно заборонити, вважає керівник юридичної компанії "Організована правова група "Омерта" Євген Федосєєв.

"Невизначений статус легкого електротранспорту призводить до того, що їзда без правил породжує хаос на дорозі й нерідко призводить до серйозних ДТП, в яких сторонами є, зокрема, діти. Численні відео часто публікують у мережі", - сказав він агентству "Інтерфакс-Україна".

Федосєєв нагадав, що, відповідно до Правил дорожнього руху 2020 року, учасником дорожнього руху вважається особа, що бере безпосередню участь у процесі руху як пішохід, водій, пасажир, погонич тварин, велосипедист, а також особа, яка пересувається в колісному кріслі.

"Як бачимо, в цьому переліку немає якогось поняття або натяку на персональний електротранспорт. Нині на дорогах з'являються діти й дорослі на електричних скутерах, cегвеях, гіробордах, гіроскутерах, тобто на певних засобах, які приводяться в рух за допомогою електродвигуна. При цьому їхні дії на проїжджій частині та право керування не врегульовані чинним законодавством, тоді як такі учасники перебувають у зоні ризику, адже в автомобільному потоці вони можуть бути непомітними", - сказав він.

Юрист зазначив, що через чималу кількість випадків наїзду на осіб, що рухаються за допомогою легкого електротранспорту, формується відповідна судова практика.

Одним із прикладів у такій справі, зокрема, стало рішення Шевченківського райсуду Києва, що визнав винним в адміністративному правопорушенні громадянина, який, керуючи автомобілем, вчинив наїзд на дитину на гіроскутері. (Водночас, згідно з реєстром судових рішень, цього громадянина звільнено від адміністративної відповідальності, йому винесено усне зауваження - ІФ.)

На думку Федосєєва, при врегулюванні участі персонального легкого електротранспорту в дорожньому русі проблемним залишається питання визначення місця, де може рухатися такий транспорт, зокрема організація спеціальних доріжок.

Крім того, необхідно зобов'язати використовувати лише технічно справний персональний легкий електротранспорт, а також по можливості обладнати його звуковим сигналом, фарами і світловідбивачами.

На думку Федосєєва, законодавством має бути заборонено перевезення пасажирів персональним легким електротранспортом, якщо таке не передбачено конструктивним рішенням виробника, а також має бути заборонено керування персональним легким електротранспортом у стані сп'яніння або під впливом лікарських препаратів.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Укрпошта офіційно ввела в обіг нову поштову марку «Місто Героїв. Маріуполь»

НЕФКО працює над проєктом школи з близьким до нульового споживанням енергії

Негода залишила без світла 18 населених пунктів у чотирьох областях – "Укренерго"

Шмигаль: Немає і не було директив будь з ким вести будь-які розмови щодо територіальних поступок України

"Даринок" відкрив сімейний розважальний комплекс площею 5 тис. кв. м

Затримано харківʼянку, причетну до теракту, через який загинув 15-річний агент рф і український військовий

ЄС пропонує створити добровільний фонд до 40 млрд євро на військові потреби України - ЗМІ

Росіяни з дрона вбили жителя Станіслава на Херсонщині

Черговий саміт ЄС розгляне нещодавні події щодо України, до лідерів Євросоюзу звернеться Зеленський

Дрони СБУ уразили дві газокомпресорні станції та склад ракет до комплексів С-300/С-400 на території РФ - джерела

РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА