Україна та Китай готові обговорити переспрямування кредитних коштів для "Повітряного експреса" на інші проекти
Україна та Китай готові обговорити можливість переспрямування кредитних коштів, передбачених для проекту залізничного сполучення між Києвом та міжнародним аеропортом "Бориспіль", на інші проекти.
Як повідомила прес-служба Міністерства інфраструктури України, про це йшлося під час зустрічі глави міністерства Андрія Пивоварського з Надзвичайним і Повноважним Послом КНР в Україні Чжан Сіюнем у вівторок.
За словами А.Пивоварського, доцільність проекту "Повітряний експрес", передача якого від Держінвестпроекту в сферу управління Міністерства інфраструктури ще не завершилася, не підтверджено, тому Мінінфраструктури готове запропонувати альтернативні проекти, на які можна спрямувати кошти донорів КНР.
"Посол запевнив міністра, що китайська сторона й надалі виконуватиме всі домовленості, підписані попередніми урядами, та готова розглянути можливість перенаправити інвестиції в інший проект. Сторони домовилися провести додаткові переговори й остаточно визначитися зі шляхами використання цієї кредитної лінії", - йдеться в повідомленні.
Крім того, А.Пивоварський висловив зацікавленість у реалізації спільних інфраструктурних проектів, зокрема, у рамках китайської ініціативи "Новий шовковий шлях", суть якої - створення єдиної системи інфраструктурних та торговельних шляхів в Євразії, який об'єднає східну та західну частини континенту.
Ч.Сіюнь, у свою чергу, заявив про потенційну готовність китайських банків інвестувати в інфраструктурні об'єкти України у рамках "Нового шовкового шляху", запропонувавши українському міністерству підготувати презентації інвестпроектів для представників бізнесу КНР.
Сторони також домовилися про продовження співпраці, зокрема в рамках запланованого на липень засідання міжурядової комісії Україна-КНР.
Національний проект "Повітряний експрес" передбачав створення швидкісного пасажирського сполучення між станцією Київ-Пасажирський і Міжнародним аеропортом "Бориспіль". Інфраструктурний проект реалізується на окупній основі за рахунок коштів Ексімбанку Китаю.
Загальна сума кредиту - $372 млн. Кредит планувався до виділення двома траншами. Перший транш у $52 млн, як повідомлялося, було виділено у 2013 році й спрямовано на виконання проектних і підготовчих робіт. Другий транш у $320 млн мав забезпечити безпосередньо будівництво інфраструктурних об'єктів.
Водночас у грудні 2014 року в. о. заступника гендиректора аеропорту "Бориспіль" з операційної діяльності Антон Борисюк зазначав, що первинний проект залізничного сполучення між Києвом та аеропортом "Бориспіль" навряд чи буде затребуваний, а вже у квітні А.Пивоварський назвав цей проект економічно необґрунтованим.