Чорнi ящики з лiтака, що розбився в Донецьку, буде розшифровано до кiнця тижня - вiце-прем'єр Вiлкул

Вiце-прем'єр-мiнiстр України Олександр Вiлкул заявляє, що чорнi ящики з лiтака Ан-24, що розбився 13 лютого в аеропорту Донецька, буде розшифровано до кiнця тижня.
"На сьогоднi всi експертнi та технiчнi дiї вже закiнчено, лiтак евакуювали, минулої п'ятницi було знято всi чорнi ящики, i фахiвцi в спецiальнiй лабораторiї розпочали розшифровку. Роботи iз розшифровки триватимуть до кiнця цього тижня. Працювали i в суботу, i в недiлю, i нинi працюють фахiвцi - розшифровують усе, кожну деталь: i переговори iз землею, i переговори мiж собою, плюс проведено опитування i пасажирiв i пiлотiв", - заявив вiн в ефiрi "5 каналу" у вiвторок.
За його словами, попередня розшифровка засвiдчила, що метеорологи i диспетчери правильно iнформували пiлотiв щодо поточної ситуацiї.
"Тобто, найбiльша проблема виникла тодi, коли лiтак уже був близько до землi, дуже близько, на вiдстанi 20-30 метрiв, i на сьогоднi детально, буквально за частками секунди вивчають дiї екiпажу", - зазначив вiн.
Вiце-прем'єр також спростував iнформацiю про те, що лiтак зазнав аварiї через перевантаженiсть, на борту перебувала допустима кiлькiсть людей - 52 за максимально допустимої кiлькостi 60.
"52 людини - це абсолютно нормально для такого типу суден. Такий тип суден, як Ан-24, приймає на борт до 60 осiб. Безумовно, кiлькiсть людей у лiтаку, розпис людей - це вiдповiдальнiсть авiакомпанiї. Але 52 людини - це в жодному разi не є перевантаженням судна. Це чартерний рейс: 52 людини були в лiтаку, i 52 людини пiдтверджується документами, якi надала авiакомпанiя "Пiвденнi авiалiнiї". Можу точно сказати, що з погляду перевантаження лiтака людьми - це не так", - заявив О.Вiлкул
У свою чергу голова Державiацiйної служби України Анатолiй Колiсник заявив, що на момент аварiї в Донецьку не було нульової видимостi, про що ранiше повiдомили пiлоти.
"Для нульової видимостi лiтак Ан-24 не призначений, але такої видимостi i не було. У момент аварiї видимiсть була понад тисячу метрiв. Мiнiмум лiтака Ан-24 - 50 метрiв вертикальна хмарнiсть i 700 метрiв горизонтальна. Екiпаж мав видимiсть 80 на 1000 метрiв, 80 метрiв - вертикальна, 1000 метрiв - горизонтальна. Погода в цей час у Донецьку коливалася щодо вертикальної видимостi 60-70 метрiв, горизонтальна видимiсть становила понад кiлометр. Умови були складнi, але не катастрофiчнi", - заявив вiн.
Як повiдомлялося, 13 лютого о 18.24 лiтак Ан-24, що виконував рейс Одеса-Донецьк, здiйснив аварiйну посадку в Мiжнародному донецькому аеропорту iм. С.Прокоф’єва. Лiтак зачепився крилом за 10-метрову метеовишку, пiсля чого перекинувся i впав. Пiд час падiння лiтак розвалився на двi частини. На борту лайнера перебувало 52 людини, зокрема вiсiм членiв екiпажу. П'ятеро людей загинули.
За фактом аварiї лiтака розпочато кримiнальне провадження. Вiдомостi про факт авiакатастрофи внесено до Єдиного реєстру досудових розслiдувань iз квалiфiкацiєю ч. 3 ст. 276 (порушення правил безпеки руху повiтряного транспорту, що викликає загибель людей).
Зазнав аварiї лiтак 1973 року випуску.
Державiаслужба призупинила роботу авiакомпанiї "Пiвденнi авiалiнiї", що виконувала авiарейс.
"Пiвденнi авiалiнiї" створено в 1999 роцi. Здiйснює перевезення пасажирiв на регулярнiй i чартернiй основi. До флоту авiакомпанiї входять чотири типи повiтряних суден: SAAB-340B, Embraer-500, Як-42Д та Ан-24РВ.