Zoom обмежив використання сервісу для російських компаній з державною участю

Компанія Zoom Video Communications обмежила використання свого сервісу відеоконференцій для російських компаній з державною участю, випливає з повідомлення на сайті IT-дирекції "Вищої школи економіки".
Сам навчальний заклад з 7 квітня не може користуватися корпоративною ліцензією Zoom - це означає, що тривалість сесій з корпоративних акаунтів буде обмежена 40 хвилинами.
"За наявною інформацією, ця проблема торкається всіх російських організацій з державною участю, зокрема і інших внз. Також, фізичні особи можуть вільно купувати ліцензії", - йдеться на сайті ВШЕ.
Сама ВШЕ протягом декількох місяців вела переговори з Zoom Video Communications і компанією RightConf, яка є ексклюзивним представником zoom.us у Росії і СНД, але в продовженні дії ліцензії навчальному закладу було відмовлено.
Співрозмовник на IT-ринку в бесіді з "Інтерфаксом" висловив припущення, що рішення Zoom Video Communications пов'язано з бажанням уникнути можливих санкційних ризиків. Ймовірно, компанія, на відміну від гігантів, що давно працюють з держсектором, таких як Microsoft, вирішила перестрахуватися і поки взагалі відмовитися від надання послуг держорганам і держкомпаніям, додало джерело агентства.
У компанії RightConf до моменту виходу матеріалу на запит "Інтерфаксу" не відповіли.
У прес-службі Zoom не змогли оперативно прокоментувати інформацію ВШЕ.
Зараз ВШЕ доступні як альтернатива Zoom рішення MS Teams від Microsoft і Webinar.
Як розповів "Інтерфаксу" директор центру розвитку електронних освітніх ресурсів МГУ Денис Янишев, внз активно використовує сервіси відеоконференцзв'язку з 2015 року. До того ж у МГУ спочатку надають перевагу вітчизняним розробкам (Vinteo) і сервісам на базі відкритого вихідного коду (BigBlueButton).
"МГУ не придбав спільне рішення на базі Zoom", - зазначив він.
Такий підхід пояснюється тим, що ще кілька років тому МГУ зіткнувся з проблемами під час навчання студентів у Севастопольській філії - через санкції іноземні IT-компанії обмежили доступ до своїх інформаційних ресурсів на території Криму.
"Оскільки там (в Севастополі - ІФ) навчаються наші студенти, ведуть заняття наші викладачі - було б некоректно використовувати сервіси, які доступні не всім нашим співробітникам і учням", - розповів він.
Крім того, за словами Янишева, МГУ легше використовувати в рамках партнерських освітніх ініціатив (з різними країнами, включно з Іраном - тобто, що перебувають під санкціями - ІФ) локальні рішення, які університет може адмініструвати самостійно.
У рамках же навчального процесу викладачі можуть самостійно вибрати рішення для відеоконференцзв'язку, яке їм зручніше використовувати для проведення лекцій - зокрема Zoom (використовуючи його як фізособи), MS Teams, "Яндекс. Телеміст" тощо, додав Янишев.