Мер Львова пропонує націоналізувати ЛАЗ та створити муніципальний індустріальний парк для випуску електромобілів
Мер Львова Андрій Садовий пропонує націоналізувати будівлі, розташовані на території "Львівського автобусного заводу" (ЛАЗ), що належить росіянам, створивши на його базі муніципальний індустріальний парк, як базу для виробництва електромобілів.
"Сьогодні на засіданні президії конгресу місцевих та регіональних влад запропонував націоналізувати будівлі, розташовані на території "Львівського автобусного заводу". Він ще з 90-х років належить росіянам", - написав він у середу у фейсбуці.
За його словами, на основі заводу планується збудувати муніципальний індустріальний парк.
"Це величезна територія близько до центру міста, яка може стати базовою локацією для виробництва електромобілів. Також вже є західні інвестори, які готові запустити виробництво електродвигунів. Тут можуть отримати роботу і львів'яни, й інші українці, які змушені шукати собі новий дім. Дорожня карта вже готова. Чекаємо на рішення Кабміну та РНБО", - повідомив мер.
Він зазначив, що близько 80 підприємств, зареєстрованих на території Львова, повністю або частково належать росіянам.
"Всю інформацію передали до військової адміністрації. Нещодавно ухвалений закон про націоналізацію дає змогу зробити так, щоб у Львові та всіх інших містах України не було навіть маленької частки, яка може належати ворогові", - наголосив Садовий.
ЛАЗ - колись найбільший український виробник автобусів і тролейбусів, який в останній рік не надавав даних про виробничу діяльність.
У жовтні 2001 року був проданий на конкурсі українсько-російському ТОВ - спільне "Сіл-Авто" було визнано переможцем конкурсу з продажу 70,41% акцій ВАТ "Львівський автобусний завод" (ЛАЗ). Проте вже 2002 року Генпрокуратура порушила кримінальну справу проти керівників "Сіл-Авто" за надання неправдивих відомостей про походження коштів, за рахунок яких компанія купила ЛАЗ.
Згодом завод неодноразово змінював назву та входив до групи, власником якої був російський бізнесмен Ігор Чуркін, а керуючою компанією - "Сіті Транспорт Груп".
2015 року прокуратура Львівської області відкрила кримінальне провадження за фактом незаконного заволодіння майном ЛАЗ, а в парламенті з'явилися ініціативи націоналізації заводу.
У 2018 році група заявила про відновлення виробництва, проте успіхом цей проєкт не увінчався.