15:25
24.11.2016
ДФС відзначає значне зростання в Україні кількості автомобілів із порушенням терміну транзиту
Кількість автомобілів, що перебувають на території України з порушенням терміну транзиту, значно зросла останнім часом, повідомив директор департаменту організації митного контролю Державної фіскальної служби (ДФС) Євген Сафонов в ефірі "
5 каналу".
"Усе фіксується нашим програмно-інформаційним комплексом, і ми знаємо, скільки машин перебувають під митним контролем, скільки порушили терміни тимчасового ввезення і транзиту. Якщо наприкінці вересня з порушенням терміну транзиту на території України перебувало 11 тис. автомобілів, то нині їх кількість збільшилась до 15,752 тис.", - наводить його слова прес-служба ДФС у повідомленні на сайті відомства.
Є.Сафонов зазначив, що ДФС у рамках розроблюваного механізму боротьби з цим явищем, окрім практичних заходів співпраці з територіальними органами поліції, підготувала пропозиції щодо внесення змін до законодавства України, оскільки переважна більшість автомобілів у режимі транзиту фактично перебуває в режимі тимчасового ввезення.
"Якщо громадянин України хоче тимчасово ввезти автомобіль з іноземною реєстрацією, то цей автомобіль має бути на обліку в іноземній державі. Крім того, громадянин України повинен мати технічний паспорт автомобіля. Ми також запропонували, щоб громадянин України заповнював митну декларацію і декларував свій автомобіль у режимі тимчасового ввезення, при цьому щомісячно сплачуються кошти до держбюджету України - відсоток від суми митних платежів", - пояснив Є.Сафонов.
За його словами, ДФС працює над тим, щоб громадянам було вигідно сплатити відсоток за тимчасове ввезення свого авто, не порушуючи термінів і транзиту та тимчасового ввезення. При цьому пропонується передбачити більш сувору відповідальність за порушення термінів.
Генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко на своїй сторінці в соцмережі Facebook написав, що одним із варіантів легалізації авто на іноземній реєстрації, які розглядає уряд та парламент, було ввезення зі сплатою 0,25% митної вартості таких авто на місяць (3% га рік), що, на його думку, неприйнятно.
У свою чергу народний депутат Тетяна Острікова (фракція "Самопоміч") у коментарі під постом О.Назаренка зазначила, що варіанти легалізації ввезення авто на іноземній реєстрації наразі лише обговорюються комітетом податкової та митної політики. Зокрема, за її словами, ці пропозиції не стосуються автомобілів екологічної норми Євро-5, які мають можливість розмитнення за зниженими акцизами, і планується, що це стосуватиметься автомобілів не дорожче ніж EUR5-8 тис.
"Зараз авто на іноземній реєстрації не контролюються державою, відсутній їх облік, страховки, у разі скоєння ДТП поліція навіть не може встановити власника та особу, яка керувала ТЗ. Тому держава повинна взяти ці авто під контроль, страховка мусить бути українська", - написала Т.Острікова.
При цьому розглядається варіант ввезення таких авто терміном на рік.
За інформацією AUTO-Consulting із посиланням на народного депутата Володимира Парасюка, який брав участь в обговореннях, у Кабміні схиляються до варіанта дозволити ввезення автомобілів іноземної реєстрації на рік за умови сплати збору в сумі 6 тис. грн, який не прив'язаний до об'ємів двигуна та віку автомобілів, але з еконормами нижче ніж Євро-5.