Частиною домовленостей про безпечне судноплавство в Чорному морі мають стати порти Миколаєва і Херсона - нардеп
Порти Миколаєва і Херсона слід зробити частиною домовленостей про безпечне судноплавство в Чорному морі, заявив нардеп Олексій Гончаренко.
"Порти Миколаєва та Херсона повинні бути включені в домовленості. Вони мають працювати. Лише так домовленість про "безпеку судноплавства в Чорному морі" буде повна та справедлива. Херсонський порт повинен отримати гарантії безпеки, які будуть реально контролюватися. Питання з російськими мінами там теж залишається зараз відкритим і має бути чітко домовлено", - написав Гончаренко в Телеграм у вівторок.
За його словами, тільки так можна реально говорити про домовленості по безпеці інфраструктури та безпеці в Чорному мору.
"Бо це абсолютно ненормальна ситуація, коли з рф знімають санкції, а наші порти не працюють. Працювати має все", - підкреслив нардеп.
Головний редактор BlackSeaNews Андрій Клименко висловив думку, що справжньою метою, яку переслідує Росія, є знищення українського морського коридору й повернення до зернового коридору.
"Ми хочемо, щоб вони не били по наших портах. Вони хочуть знищити "Український експортний коридор", повернути те, що було під ООН з інспекціями їхніх на кожному судні. Цього не буде ніколи. Ми ніколи не били по їхніх портах, тільки по 44 військовим кораблях і катерах (22 потоплені, 20 пошкоджені). А також по НПЗ в Туапсе і Порт-Крим. Вони ж тільки в 2024 запустили по Одеській області 128 тільки балістичних Іскандерів, а за весь час Великої війни пошкодили 33 цивільних судна", - написав Клименко в фейсбук в четвер.
За його словами, РФ "хоче і мріє" повернути "свій увінчаний ганьбою Чорноморський флот до Криму".
"Ми вважаємо, що цього не може бути ніколи...", - підкреслив головред BlackSeaNews.
Як повідомлялося, США та Україна домовилися забезпечити безпечне судноплавство, унеможливити застосування сили і не допустити використання комерційних суден у військових цілях у Чорному морі.