Кабмін затвердив план відновлення освіти на деокупованих територіях на 2024-2027 рр.
Кабінет Міністрів України затвердив план заходів з відновлення освіти на деокупованих територіях на 2024-2027 роки, повідомило Міністерство освіти і науки.
"Тимчасова окупація України створила виклики у сфері освіти. Багато закладів освіти було зруйновано або пошкоджено, а бойові дії створюють небезпеку й нині. Діти й молодь, які перебували на окупованих територіях, зазнали негативного впливу від освітньої системи країни-агресора. Їх навчали за зміненими програмами, мілітаризували та намагалися сформувати в них іншу національну ідентичність. Один з пріоритетів держави - відновлення освітнього процесу на деокупованих територіях", - ідеться в повідомленні міністерства.
Зазначено, що цей процес залежить від різних чинників, серед яких тривалість окупації та її характер, безпекові фактори (мінування, обстріли), стан освітньої інфраструктури (наявність руйнувань / пошкоджень, доступна освітня мережа тощо), а також транспортне сполучення, демографічна ситуація, доступний кадровий резерв, економічна ситуація в державі й можливість надання фінансової підтримки таким територіям.
Зокрема, серед стратегічних цілей плану заходів: відновлення української системи освіти на деокупованих територіях; забезпечення освітнього процесу відповідно до українських освітніх стандартів; створення безпечного освітнього середовища.
"Втілення вищезазначених стратегічних цілей покладено на міністерства, державні установи та місцеві адміністрації, зокрема на військові адміністрації", - ідеться в повідомленні.
Очікується, що ухвалення розпорядження забезпечить на деокупованих територіях: освітній процес відповідно до українських освітніх стандартів; умови для досягнення фізичної безпеки учасників освітнього процесу; впровадження сучасних цифрових інструментів і цифрових навчальних матеріалів для здобуття освіти; формування кадрового резерву для забезпечення закладів та установ освіти на деокупованих територіях; створення системи підтримки учасників освітнього процесу під час адаптаційного періоду - переходу від системи освіти держави-агресора до української системи освіти.