07:32 13.09.2023

ЄС має зберегти заборону на імпорт зерна з України до пяти країн, але продовжити розширювати транзит - єврокомісар із сільського господарства

3 хв читати
ЄС має зберегти заборону на імпорт зерна з України до пяти країн, але продовжити розширювати транзит - єврокомісар із сільського господарства

Рішення про заборону імпорту пшениці, кукурудзи, ріпаку та соняшнику з України в Болгарію, Угорщину, Польщу, Румунію та Словаччину підтвердило свою ефективність і повинно бути продовжене після 15 вересня, але водночас необхідно ще розширити "Коридори солідарності" для транзиту цієї української продукції, заявив єврокомісар із сільського господарства Януш Войцеховський.

"Ми знайшли рішення, яке, по-перше, стабілізувало ринок у цих (п'яти) країнах, а, по-друге, дало змогу наростити транзит із 2,9 млн тонн до заборони з України до 3,2 млн тонн після запровадження заборони", - сказав він на дебатах із питання продовження заборони в Європарламенті у вівторок увечері.

За його словами, автомобільними та залізницями "Коридорів солідарності" цих країн уже було транспортовано 44 млн тонн агропродукції з України, що є величезним успіхом.

Войцеховський уточнив, що згідно з поточними прогнозами на цей маркетинговий 2023-2024 рік Україні необхідно експортувати 56 млн тонн зерна, або 4,7 млн тонн у середньому на місяць.

"Чорне море заблоковано, і ніхто не знає, чи буде воно розблоковано Росією. Росія знає, що вона робить, яку злочинну діяльність вона веде, і вона використовує їжу як зброю. Але ми в змозі допомогти Україні експортувати ці 4,7 млн тонн суходолом через "Коридори солідарності". Нам просто необхідно поліпшити і розширити ці коридори", - наголосив єврокомісар.

Він нагадав, що транзит був близький до цієї цифри в листопаді 2022 року, склавши 4,2 млн тонн.

Войцеховський наголосив, що крім основного маршруту через Румунію, на який припадає приблизно 3 млн тонн щомісяця, необхідно розвивати нові маршрути в порти країн Балтії: Литву, Клайпеду, Ригу і в порти Адріатики, наприклад Рієку, оскільки Румунія вже практично нездатна збільшити транзит.

Він зазначив, що таке зростання транзиту альтернативними маршрутами обмежене не інфраструктурою, а економікою, і щоб зробити його рентабельним, за розрахунками української сторони, необхідні субсидії від 20 до 40 євро за тонну.

Єврокомісар закликав депутатів схвалити такі видатки, що дасть змогу ефективно експортувати зерно з України "Коридорами солідарності" країнам, які цього потребують, навіть якщо Росія продовжить блокувати або знищувати українські чорноморські порти.

Говорячи про Румунію і Дунайський коридор, він заявив, що вжиті заходи дали змогу скоротити логістичні витрати майже на 50%, а також забезпечать стабільну потужність у 3 млн тонн на місяць у вересні і зростуть до 4 млн тонн на місяць до кінця року.

Войцеховський нагадав, що Румунія та Молдова доклали багато зусиль та інвестицій для забезпечення безперебійної торгівлі та збільшення пропускної спроможності доріг. Зокрема, Єврокомісія вітає роботу зі створення зеленої смуги для автомобільного транзиту між Україною і Румунією в обох напрямках через Молдову, а також працює над скороченням часу очікування на кордонах, зокрема завдяки збільшенню штату співробітників.

Крім того, Європейський банк реконструкції та розвитку працює над пілотними схемами військового страхування і гарантій для транзитної діяльності, а також нарощування річкових і морських перевезень, додав європейський чиновник.

Єврокомісар із сільського господарства також закликав українську сторону серйозно обміркувати і переосмислити свою позицію з цього питання, відмовившись від претензій на адресу зазначених п'яти країн. "Тому що альтернативою є повернення хаосу, тобто якихось односторонніх рішень деяких держав-членів. Це не піде на користь Україні. Точно ні. Тим паче в ситуації заблокованого Чорного моря і заблокованих українських портів", - зазначив Войцеховський, нагадавши про проблеми з протестами і блокадами, що були на кордонах до введення заборони Єврокомісією з 5 травня цього року.

 

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Ударами по газовій інфраструктурі України РФ хоче добитися повернення транзиту – ексочільник "Нафтогазу" Коболєв

Збитки енергетики України від ударів РФ зросли до понад $20 млрд – віцепрезидент Energy Club з посиланням на RDNA4

Перші українці використали сертифікат “єВідновлення” для оплати першого внеску за “єОселею”

Нацкешбек за грудень-2024 та січень-2025 надійшов на рахунки користувачів програми

Лісова галузь у 2024р. отримала 23,7 млрд грн рекордного чистого доходу – звіт Держлісагентства

Кабмін виділив Мінекономіки 570 млн грн для надання державної допомоги "Зимова єПідтримка"

"Нафтогаз" та ORLEN домовилися про поставку 100 млн куб. м LNG в рамках широкої співпраці на цьому напрямку

Бачимо тренд вичікування бізнесу в газовій генерації через нестабільну ситуацію на ринку газу – директор "ЕНЕРГО-ПЛЮС"

АРМА передасть понад 1,8 млрд грн на відновлення України

Міжнародні резерви України у лютому зменшилися на 6,7% – до $40,1 млрд – НБУ

РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА