11:00 12.11.2018

Білорусь може побудувати річковий порт на кордоні з Україною для виходу до Чорного моря

2 хв читати
Білорусь може побудувати річковий порт на кордоні з Україною для виходу до Чорного моря

Білорусь розглядає можливість будівництва річкового порту на Дніпрі в Гомельській області поблизу кордону з Україною з метою використання суден класу "ріка-море" для виходу в Чорне море. Для реалізації проекту може бути залучений турецький інвестор - компанія Derin Shipping & Trading Co.

Як передає держагентство "БілТА", посол Білорусі в Туреччині Андрій Савіних заявляє, що реалізація проекту "перетворить Білорусь на морську державу". Проект може бути реалізований шляхом будівництва портового термінала в селі Нижні Жари (Брагінський р-н Гомельської обл.).

"Наші турецькі партнери розглядають можливість будівництва порту в Нижніх Жарах Брагінського району, який перетворить Білорусь на морську державу", - заявив А.Савіних журналістам у Гомелі під час візиту турецької делегації до обласного центру.

Передбачається, що основний обсяг вантажообігу забезпечать нафтопродукти (поблизу Гомеля розташований Мозирський НПЗ) і Петриківський ГЗК (проект "Білоруськалій", потужність - близько 2 млн тонн хлоркалію на рік), що будується в Гомельській області.

"У нас з'являться експортні можливості, про які ми і мріяти не могли. Переконаний, що завдяки цьому порту Гомельська область стане одним із головних рушіїв економічного зростання для всієї Білорусі загалом", - заявив А.Савіних, розповідаючи про переваги проекту.

"Наша компанія зацікавлена в розвитку транспортних систем і доставки вантажів. Гомельський регіон має дуже вдале розташування, тому можливі спільні проекти з виходу до Чорного моря на території України. Ми готові розпочати реалізацію проекту за умови гарантії з білоруської сторони забезпечення вантажами", - заявив під час візиту до Гомеля голова правління групи компаній Derin Shipping & Trading Co Еркам Йилдирим.

На його думку, "тільки один проект "Білоруськалію", що реалізовується на Петриківському родовищі, може забезпечити рентабельну роботу порту". "Перший корабель, який я завантажу в цьому порту, називатиметься "Гомель", - заявив Е.Йилдирим.

Як повідомлялося, Білорусь протягом кількох років розглядає можливість створення нового транспортного коридору для перевезень вантажів із республіки водним шляхом річкою Дніпро до портів Чорного, Середземного та Каспійського морів.

Будівництво порту й ідею відновлення повноцінного судноплавства річкою Дніпро підтримали президенти Білорусі й України у квітні 2017 року. Ці плани були підтверджені, зокрема, й у жовтні цього року в Гомелі на Першому форумі регіонів Білорусі та України.

Українська сторона підтверджує технічну можливість проходження суден класу "ріка-море" від Київської ГЕС до села Нижні Жари. При цьому необхідно виконати роботи з днопоглиблення протяжністю 103 км.

Білоруська сторона підготувала три будівельні проекти в Брагінському районі. Зокрема, передбачено будівництво в селі Нижні Жари глибоководного порту площею 41 га, річкового порту з інженерної та транспортної інфраструктури площею 68,1 га, мультимодального хабу та пристані для яхт-клубу з базою відпочинку площею 249,65 га.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

ICU погіршив прогноз зростання ВВП України у 2024 р. до 4,1% за покращення прогнозу інфляції до 6,4%

Фінансовий та операційний директори Ощадбанку перейшли в правління Сенс Банку

Зростання ВВП України за 3 міс.-2024 прискорилося приблизно до 4,5% - оцінка Мінекономіки

Кабмін продовжив чинний тариф на е/е для населення до 31 травня 2024 р.

Прем'єр: Пільгову ціну на газ продовжено до кінця літа, на світло - до кінця весни

НКЦПФР попередила ринок про ризик втрати ліцензій біржами ПФТС і УБ і запропонувала розглянути опцію створення нової біржі

НБУ відмовився в базовому сценарії від допущень щодо тривалості війни та повернув альтернативний сценарій

Майже три чверті роботодавців відчувають дефіцит кадрів і мають намір підвищити зарплату у 2024 р. - опитування ЄБА

Заступниця голови ОП Мудра: Конфісковані активи РФ необхідно спрямувати на відновлення і захист енергетики

"Київтеплоенерго" у 2024 р. планує замінити 55 км аварійних теплових мереж - заступник голови КМДА

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА