"Київстар" проти запровадження "єдиного вікна" для послуги перенесення абонентського номера через підвищення ризиків кібершахрайства
Оператор мобільного зв'язку компанія "Київстар" вважає за можливе збільшення ризиків кібершахрайства в разі спрощення процедури MNP (перенесення номера до іншого оператора).
Як зазначено в повідомленні прес-служби оператора в п'ятницю за підсумками брифінгу Української міжбанківської Асоціації членів платіжних систем ЄМА, що відбувся 28 січня та був присвячений питанням протидії кібершахрайству, послуга MNP доступна українцям із травня 2019 року.
"З того часу нею скористалися 110 тис. абонентів, тобто менш як 0,1% ринку. Чинна процедура відповідає світовим практикам, коли абонент, який хоче змінити оператора, має підтвердити, що він реальний власник телефонного номера", - наголошують у "Київстарі".
Наразі Національна комісія, що здійснює держрегулювання у сфері зв'язку та інформатизації (НКРЗІ) планує спростити порядок надання послуги MNP, зокрема за рахунок впровадження принципу "єдиного вікна" та виключення необхідності реєстрації абонентів, які планують переносити номери, у оператора-донора, що обслуговує номер.
На думку "Київстару", з одного боку, це пришвидшить процедуру переходу, а з іншого - створить величезний ризик крадіжки номера абонента та може призвести до сплеску нового виду шахрайства.
"Незаконне привласнення телефонного номера відкриває можливості шахраям отримати доступ до персональних даних, електронного листування та прив'язаних до номера фінансових рахунків абонента. Тому більшість представників ринку спільно з правоохоронними органами звернулися до регулятора з проханням переглянути Порядок і перекрити кібершахраям можливість реалізувати нові злочинні схеми", - коментує проблему начальник відділу з регуляторних питань "Київстар" Світлана Олексієнко.
Вона наголошує, що "Київстар" підтримує спрощення процедури перенесення номерів, запропоновану НКРЗІ, окрім одного пункту: реєстрації на стороні оператора-отримувача шляхом запровадження принципу "єдиного вікна".
"Жодна країна світу не запровадила принципу "єдиного вікна" для знеособлених абонентів. Він може працювати лише там, де всі абоненти зареєстровані в установленому порядку. В Україні ж майже 90% абонентів - знеособлені, тобто не мають ні договору з телеком-оператором, ні зареєстрованого на паспорт телефонного номера", - наголошують у "Київстарі".
Посилаючись на дані ЄМА, оператор зазначає, що в Україні кіберзлочини з викраденням SIM-карти входять до трійки найчастіше здійснюваних.
"Тому ризики, які виникають із запровадженням принципу "єдиного вікна", є невиправданими і неспівставними з прогнозованими результатами запровадження змін", - зазначають у "Київстарі".
Як повідомлялося, з 1 травня 2019 року клієнт будь-якого українського мобільного оператора може звернутися до центру обслуговування іншого мобільного оператора та подати заяву про бажання перейти до нього на обслуговування, зберігши свій номер. Перенесення номера відбувається в будні протягом робочого часу. Єдина умова - абонент має бути зареєстрований у свого первинного оператора. Зареєструватися можна або онлайн, або в магазині свого оператора, надавши документи, що підтверджують особу. Контрактним абонентам проходити таку реєстрацію не потрібно.