Магазини, що позиціонують себе як спеціалізовані, продають несертифікований Apple - дослідження
Проведений у червні ГО "Споживча довіра" і центром експертиз "Тест" моніторинг магазинів, що позиціонують себе як спеціалізовані з продажу техніки Apple, виявив системні порушення прав споживачів.
Під моніторинг за методикою "таємний покупець" потрапили десять магазинів п'яти брендів: Yabluka, "Ябко", "Техноїжак", Appleroom і eStore, розташовані в центрі столиці та великих ТРЦ. Закуповували iPhone 15 і навушники Air Pods.
Як повідомляється, за результатами моніторингу всі придбані товари не мали передбаченого законодавством маркування державною мовою, відміток про оцінку відповідності технічним регламентам. Дев'ять із десяти магазинів не видали обов'язкового фіскального чека на технічно складні побутові товари відповідно до закону "Про захист прав споживачів". Половина магазинів не ідентифікували продавця, тобто не зазначали, хто саме здійснив продаж. На жодній упаковці товару не було інформації про імпортера та суб'єкт господарювання, який має гарантійні зобов'язання перед споживачем.
Єдиним магазином, який видав гарантійний талон, був eStore, в інших пропонували придбати гарантію на один-два роки додатково. У шести магазинах продали товар дорожче 50 тис. грн за готівку. При цьому в більшості магазинів при поверненні товару не змогли з першої спроби повернути гроші, оскільки в касі не було достатньо готівки.
Також у всіх магазинах, що потрапили до моніторингу, відсутні цінники на дорогі товари (навушники, телефони, смарт-годинники, ноутбуки тощо), що порушує права споживача на отримання повної та достовірної інформації про товар.