17:22 17.06.2020

Комітет ВР рекомендував прийняти за основу президентський законопроект про всеукраїнський референдум

3 хв читати
Комітет ВР рекомендував прийняти за основу президентський законопроект про всеукраїнський референдум

 Комітет Верховної Ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування та містобудування на своєму засіданні у середу, 17 червня, ухвалив рішення рекомендувати парламенту прийняти за основу законопроект №3612 "Про народовладдя через всеукраїнський референдум".

За відповідне рішення проголосували 18 із 23 присутніх на засіданні комітету народних депутатів.

Альтернативні до президентського законопроекту документи №2182 "Про всеукраїнський референдум" авторства Юлії Тимошенко та Сергія Соболєва із фракції ВО "Батьківщина" та №3177 "Про всеукраїнський та місцеві референдуми за народною ініціативою" депутатів Василя Німченка, Тетяни Плачкової та інших членів фракції "Опозиційна платформа - За життя" комітет рекомендував відхилити.

Документ є першим із анонсованих першим віце-спікером парламенту Русланом Стефанчуком законопроектом із пакету ініціатив про народовладдя.

Законопроект передбачає такі види всеукраїнського референдуму за предметом: затвердження закону про внесення змін до розділів I, III, XIII Конституції України, вирішення питання загальнодержавного значення, зміни території України, втрата чинності закону України або окремих його положень.

Не можуть бути предметом всеукраїнського референдуму питання, що суперечать положенням Конституції, загальновизнаним принципам і нормам міжнародного права, закріпленим у Загальній декларації прав людини, Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод; питання, спрямовані на ліквідацію незалежності України, порушення державного суверенітету та територіальної цілісності України, створення загрози національній безпеці України, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі.

Предметом плебісциту також не можуть стати рішення стосовно законопроектів з питань податків, бюджету, амністії; віднесені Конституцією України та законами України до відання органів правопорядку, прокуратури або суду. На всеукраїнський референдум, згідно з текстом документу, може виноситися одне питання.

Проект закону розширює коло суб'єктів процесу референдуму, які реєструються в Центральній виборчій комісії (ЦВК) як прихильники або опоненти питання всеукраїнського референдуму. Ними можуть бути і політичні партії, і громадські організації, відповідно зареєстровані в Центральній виборчій комісії. На думку авторів, це сприятиме посиленню легітимації рішень, ухвалених на всеукраїнському референдумі, зміцненню зв'язків інститутів громадянського суспільства з органами державної влади.

Ключовою новацією законопроекту є визначення можливості впровадження електронних процедур при організації та проведенні всеукраїнського референдуму, зокрема електронних голосувань. Найскладніше тут технічно забезпечити захист персональних даних виборців і вберегти системи для електронних голосувань від несанкціонованих втручань. Тому в законопроекті передбачено, що питання електронних процедур у процесі всеукраїнського референдуму здійснюватиметься у порядку, визначеному законом.

Для забезпечення організації і проведення всеукраїнського референдуму законопроект передбачає створення автоматизованої інформаційно-аналітичної системи з забезпечення електронного голосування. Норми щодо впровадження процедур електронних голосувань мають набути чинності з початком роботи автоматизованої інформаційно-аналітичної системи щодо забезпечення електронного голосування після ухвалення відповідного рішення і його оприлюднення в газеті "Голос України", а також на офіційному веб-сайті ЦВК.

Задля гармонізації регулювання процедур підготовки і проведення виборів та референдумів в Україні положення законопроекту узгоджено з вимогами Виборчого кодексу 2019 року. Для реалізації положень законопроекту передбачене внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України, завдяки яким адміністративні суди зможуть розглядати справи стосовно предмета всеукраїнського референдуму, закону України "Про Конституційний Суд України", зміни до якого зобов'яжуть КСУ впродовж 30 календарних днів розглянути конституційність питання, що розглядається на референдумі.

Новели документа вносять корективи й до закону "Про запобігання корупції", в результаті правок до якого НАЗК буде зобов'язане перевіряти звіти про надходження і використання коштів фонду агітації за ініціативою проведення всеукраїнського референдуму, звіти про вступ і використання коштів фонду всеукраїнського референдуму.

Низку змін передбачено до законів "Про політичні партії в Україні", "Про Центральну виборчу комісію", на яку покладуть функцію створення комісій усіх рівнів під час проведення всеукраїнського референдуму.

Як повідомлялося, президент України Володимир Зеленський 9 червня зареєстрував у парламенті законопроект "Про народовладдя через всеукраїнський референдум".

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Байден заявив про бажання брати участь у передвиборчих дебатах із Трампом

До Дня Києва 42 тисячі киян, постраждалих внаслідок катастрофи на ЧАЕС, отримають матеріальну допомогу - Кличко

Пропозиція США щодо використання відсотків від заморожених активів РФ для України набирає обертів у G7

Столтенберг: ще не пізно для перемоги України, але союзникам необхідно прискоритися

Закриють 60 км фронту: Порошенко передав у війська ще три системи РЕБ "Ай-Петрі"

Кулеба закликав союзників активізувати виробництво зброї та "перейти від співчуття до запобігання загибелі людей"

Світова більшість має бути на Саміті миру - Зеленський

НАДС ініційовано навчальну програму "Комунікація та взаємодія з ветеранами/ветеранками на державній службі" для публічних службовців

Завдяки підтримці столичної громади 101 бригада знищила російської техніки майже на 35 мільйонів доларів

Зеленський подякував прем'єр-міністру Великої Британії за виділення найбільшого пакета оборонної підтримки

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА