13:02 05.04.2018

ВР прийняла за основу рамковий законопроект про нацбезпеку

4 хв читати
ВР прийняла за основу рамковий законопроект про нацбезпеку

Верховна Рада України затвердила в першому читанні президентський проект закону (№8068) про національну безпеку.

Як передає кореспондент агентства "Інтерфакс-Україна", відповідне рішення підтримали 265 народних депутатів на пленарному засіданні в четвер.

Секретар РНБО Олександр Турчинов, представляючи законопроект із трибуни парламенту, зазначив, що документ опрацювали у взаємодії з експертами НАТО, ЄС і США, а його прийняття має стати значним кроком на шляху впровадження стандартів Північноатлантичного альянсу в Україні.

"Загалом законопроект реалізує ідеї, закладені в документах стратегічного планування, ухвалених у 2015-2016 роках, зокрема в Стратегічному оборонному бюлетені. З його прийняттям запроваджується регулювання діяльності органів сектора безпеки та оборони, згідно з нормами та стандартами Європейського Союзу та НАТО", - сказав він.

Згідно з пропозицією, озвученою О.Турчиновим, уже в редакції першого читання в законопроекті врахували, що Верховна Рада здійснюватиме контроль за Службою безпеки України.

Крім того, секретар РНБО пояснив: "Закріплюється чіткий розподіл повноважень і компетенцій органів сектора безпеки та оборони, що підвищить ефективність координації їхньої діяльності, поліпшить якість управління ресурсами та знизить корупційні ризики, обмежить невиправдане дублювання функцій у сфері безпеки".

Він наголосив, що законопроект є рамковим.

"Встановлює лише загальні обриси системи гарантування національної безпеки. В законопроекті не передбачено деталізований перелік національних інтересів, що, у свою чергу, ускладнює визначення поточних пріоритетів у безпеці. Це питання пропонується врегулювати на рівні базових документів стратегічного планування", - пояснив О.Турчинов.

"Мінливість ситуації з безпекою робить неможливим і недоцільним визначення на законодавчому рівні детального переліку загроз національній безпеці. Саме тому цей законопроект передбачає, що такі загрози визначатиме стратегія національної безпеки України, а також галузеві стратегії", - сказав він.

У законопроекті пропонують закріпити, що обсяг видатків на фінансування сектора безпеки та оборони України має становити щонайменше 5% запланованого ВВП, з яких не менше ніж 3% - на фінансування сил оборони.

Зокрема, документ передбачає, що фундаментальними національними інтересами є інтеграція України в європейський політичний, економічний, правовий простір, сферу безпеки, набуття членства в ЄС та НАТО.

У проекті закону прописано порядок президентського, парламентського, громадського контролю за органами національної безпеки.

Після голосування П.Порошенко подякував парламентаріям за підтримку його проекту закону.

"Цей законопроект відкриває шлях до ефективнішої взаємодії з НАТО", - зазначив він на своїй сторінці в соцмережі Facebook у четвер удень.

Як повідомлялося, 28 лютого 2018 року до парламенту надійшов президентський законопроект про національну безпеку України (№8068) і він невідкладно передається до профільного комітету для розгляду.

22 березня голова Верховної Ради України Андрій Парубій заявив, що розраховує на ухвалення цього закону до травня. Тоді ж він нагадав, що вступ України до НАТО є завданням номер один. "Якщо НАТО рекомендує, що згідно з їхніми стандартами треба внести відповідні зміни, які стосуються громадського контролю нового закону про Службу безпеки України, громадського контролю Служби безпеки України, я переконаний, ці пропозиції треба внести, і я впевнений, що вони мають бути в тілі закону", - зазначив спікер.

За його словами, дискусія в профільному комітеті - це нормальний процес. "Я вірю, що в цій дискусії ми зможемо вийти на такий закон, який буде ефективним для реформи сектора безпеки, і дуже важливо, щоб він відповідав стандартам НАТО і тим принципам, згідно з якими діють армії країн Північноатлантичного альянсу", - сказав А.Парубій.

На думку деяких експертів, законопроект стосується виключно сектора оборони та безпеки й не охоплює всі сфери, які традиційно належать до складових нацбезпеки.

При цьому в проекті не врегульовані відносини між начальником Генштабу Збройних Сил і головнокомандувачем ЗС, командувачем об'єднаних сил і командувачами видів, окремих родів військ, командувачами (керівниками) інших військових формувань. Усупереч стандартам НАТО, в законопроекті Міністерство оборони України залишається органом військового управління, хоча, згідно з цим самим законопроектом, його має очолювати цивільний міністр і цивільні заступники міністра - тому міністр не може бути підпорядкованим президенту як верховному головнокомандувачу Збройних Сил України й не може здійснювати оперативне керівництво застосуванням ЗСУ.

Крім того, як заявляла нардеп Світлана Заліщук, представництва ЄС і НАТО в Україні направили керівництву країни звернення, в якому зазначали, що проект закону про національну безпеку суперечить практикам ЄС і НАТО, зокрема щодо прозорості в оборонній сфері.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Сергія Тюріна призначено головою Хмельницької облдержадміністрації

Шмигаль обговорив із главою МЗС Великої Британії питання економічної та енергетичної підтримки

Україна не бачить загроз у зв'язку з майбутніми виборами до Європарламенту - Стефанішина

Азербайджан візьме участь у конференції з відновлення України в Берліні

Президент Грузії закликала учасників акції протесту в Тбілісі не проявляти агресію і дочекатися майбутніх виборів

Грузія перебуває на роздоріжжі – фон дер Ляйєн про протести у Тбілісі

В Офісі президента закликали світових діячів культури підтримати Глобальний саміт миру

Кличко: Президент України несе відповідальність за управління державою, її захист і оборону і має виконувати ці функції до завершення війни

Питання кількості міністерств є політичним рішенням фракції "Слуга народу" - Немчінов

Україна вітає домовленості про делімітацію кордону між Азербайджаном та Вірменією

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА