Інтерфакс-Україна
12:43 23.06.2015

Профспілка залізничників пропонує державі оплатити кредитні борги "Укрзалізниці"

2 хв читати
Профспілка залізничників пропонує державі оплатити кредитні борги "Укрзалізниці"

Рада профспілки залізничників і транспортних будівельників наполягає на забезпеченні державної підтримки залізничного транспорту України.

Як повідомила прес-служба профспілки, з відповідним листом він звернувся 23 червня до прем'єр-міністра України Арсенія Яценюка.

Автори документа, зокрема, пропонують сплатити кредитні зобов'язання "Укрзалізниці". "Ще раз висловлюємо прохання до уряду не залишатися осторонь проблем залізничної галузі, яка, незважаючи ні на що, продовжує виконувати свою основну функцію – перевезення вантажів і пасажирів. Оскільки "Укрзалізниця" з вересня 2015 року буде акціонерним товариством, Кабінету Міністрів України було б доцільно перейняти позитивний досвід європейських країн та оплатити кредитні борги "Укрзалізниці" за ті роки, коли вона сама фактично виконувала функції держави", - цитує прес-служба профспілки текст листа.

У ньому також зазначено, що протягом понад 20 років залізничний транспорт працює без держпідтримки; крім того, за час існування українських залізниць без виконання залишається норма ст. 10 закону "Про залізничний транспорт", в якій визначено, що будівництво і реконструкція магістральних залізничних ліній, об'єктів мобілізаційного призначення, придбання залізничного рухомого складу для перевезень пасажирів у поїздах далекого слідування та місцевого сполучення здійснюються у встановленому порядку за рахунок коштів держбюджету в межах лімітів державних капітальних вкладень.

"За цей період капіталовкладення в оновлення основних засобів відбувалися виключно за рахунок власних і кредитних ресурсів залізниць, але ці суми, на жаль, не дозволяють забезпечити нормальне відтворення основних засобів, особливо їхньої активної частини – рухомого складу", - зазначає профспілка.

Він наголошує, що з огляду на сучасні норми європейського законодавства, в процесі реформування необхідно здійснити організаційну, технічну і технологічну модернізацію залізничного транспорту, але на сьогоднішній день технічний ресурс залізниць практично вичерпаний.

Так, тепловози, що експлуатуються на залізницях України, зношені на 100%, а в 2015 році показник зношення електровозів становитиме 90,5%, хоча протягом останніх п'яти років за кредитні кошти було придбано 34 нових електровоза. За рахунок тих же кредитних коштів було придбано 640 одиниць вантажних вагонів.

"Загальна сума кредитного боргу становить 37,6 млрд грн, зокрема близько 15 млрд грн - курсова різниця", - резюмує профспілка.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Туск звернувся до США після публікації безпекової стратегії

Порошенко привітав ЗСУ і закликав владу всі можливі ресурси спрямовувати на потреби оборони

"Євросолідарність" закликала Зеленського ветувати держбюджет-2026 рік, щоб підняти виплати військовим

Кличко заявив про політичний тиск і переслідування місцевої влади столиці

Сибіга заявив про суттєвий прогрес у питанні використання заморожених російських активів

Глава МЗС Італії вважає участь в ініціативі PURL "передчасною"

Україна отримала запрошення від американської сторони відвідати США найближчим часом для продовження переговорів - Сибіга

Генсек НАТО: союзники продовжать невпинно підтримувати Україну

Кличко вручив нагороди від столиці захисникам і захисницям до Дня ЗСУ

Нардеп Тарасенко: у Держбюджеті-2026 передбачено майже 19 млрд грн на ветеранську політику

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА