Реструктуризація боргів допоможе "Укрзалізниці" відновити її економіку, визначити необхідні капінвестиції - глава УЗ

Успішна реструктуризація боргів Держадміністрації залізничного транспорту України ("Укрзалізниця") дасть змогу привести її економіку в нормальний стан, зокрема визначити необхідний обсяг постійних капітальних інвестицій, які були заморожені останнім часом, сказав в. о. генерального директора адміністрації Максим Бланк на брифінгу в Києві у вівторок.
"Велика частина боргу була сформована впродовж 2010-2013 рр. У 2014 були запозичення тільки для рефінансування. Останні три роки перед "зміною курсу" були тим періодом, коли найшвидше накопичувався борг", - пояснив він.
Згідно з прес-релізом "Укрзалізниці", оприлюдненим у вівторок, сценарії управління бюджетом "Укрзалізниці" передбачають подальше зниження обсягу вантажних і пасажирських перевезень упродовж 2015 року.
"Операційні витрати "Укрзалізниці" знизилися, насамперед, унаслідок економії витрат на закупівлю, ремонт і модернізацію, зниження загального обсягу доходів було значним. Планується, що розмір капітальних інвестицій буде збережено на знижених рівнях впродовж решти 2015 року, але деякі капітальні витрати треба буде здійснювати й надалі для забезпечення безпеки залізничного руху, оскільки наближається завершення терміну корисного використання багатьох основних фондів", - зазначено в ньому.
Керівник "Укрзалізниці" додав, що безумовною основою для початку реструктуризації боргів є вкрай складна ситуація в країні, непідконтрольність Донецької залізниці перевізному процесу, керованому з центру, значне зниження вантажообігу.
"Але я хотів би зазначити: причина цього - навіть не стільки у військових діях у країні, скільки у безгосподарності й корупції, з якими "Укрзалізниця" прожила останні роки. Коли я почав виконувати обов'язки глави "Укрзалізниці", моя перша доповідь прем'єрові стосувалася того, що на "Укрзалізницю" "накинуто боргову петлю", яку треба якимось чином зняти і вилікувати її від боргових хвороб. На жаль, ми вимушені лікувати такою серйозною програмою реструктуризації", - констатував М.Бланк.
Відповідаючи на запитання про умови реструктуризації боргу, він зазначив, що про це ще рано говорити. "Укрзалізниця" не розкриває стартові умови, оскільки це комерційна таємниця.
"Ми обговоримо це лише з учасниками переговорів", - додав М.Бланк.
Він також повідомив, що для переговорів із зовнішніми кредиторами щодо боргів, за якими "Укрзалізниця" працює спільно Міністерством фінансів, буде долучено компанію Lazard.
"Щодо реструктуризації внутрішнього боргу "Укрзалізниця" відмовилася від послуг радника, вважаючи, що в нас достатньо внутрішньої компетенції для здійснення такої операції", - зазначив в. о. глави "Укрзалізниці".
Як повідомлялося, "Укрзалізниця" 12 травня 2015 року повідомила кредиторам про факт настання технічного дефолту з виплати основної суми боргу за низкою боргових зобов'язань, крос-дефолту за єврооблігаціями на $500 млн і заявила про плани реструктуризації внутрішнього і зовнішнього боргу приватному сектору на суму близько 32 млрд грн.
"Загальна сума боргу, що підлягає реструктуризації, становить 32 млрд грн. Переговори про реструктуризацію відбудуться в найближчі два місяці", - сказав в. о. глави компанії, уточнивши, що загальна сума боргу "Укрзалізниці" становить 37,5 млрд грн, зокрема сума внутрішнього боргу - 22 млрд грн.
М.Бланк зазначив, що під реструктуризацію не підпадають борги "Укрзалізниці" перед офіційними кредиторами, зокрема перед Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Ексімбанком Кореї.
Окрім цього, Міністерство інфраструктури України заявило про загальну підтримку "Укрзалізниці" в реструктуризації її боргових зобов'язань.