Оператори готові розпочати міжоператорське тестування MNP в установлений термін
"Велика трійка" мобільних операторів заявляє про готовність локальних баз даних послуги з перенесення абонентських номерів (MNP) і готова розпочати міжоператорські тестування.
У прес-службах мобільних операторів агентству "Інтерфакс-Україна" підтвердили готовність компаній до проведення межоператорського тестування в рамках підготовки до впровадження послуги, старт якого призначено на 4 лютого.
"Компанія заздалегідь підготувала власну локальну базу даних і готова розпочати тестування взаємодії з централізованою базою даних (ЦБД) спільно з іншими операторами", - наголошується в повідомленні "Vodafone Україна".
У прес-службі lifecell також наголосили, що оператор повністю готовий до запуску загального тестування. "Ми вже давно створили локальну базу даних і першими розпочали тестування з центральною базою (оператором якої є Український державний центр радіочастот (УДЦР) - ІФ)", - заявили в lifecell.
"Київстар" також своєчасно підготував операторську базу даних для тестування взаємодії з ЦБД перенесених номерів і розпочне технологічні випробування послуги вчасно.
Під час тестів перевірятиметься робота телекомунікаційної складової, тобто маршрутизація дзвінків і повідомлень, робота додаткових сервісів, тарифікація, інформування абонентів про дзвінки на перенесені номера, взаємодія з ЦБД.
"Незважаючи на те, що технічно проект складний і потребує зміни багатьох ІТ-систем і процесів, ми робимо все для того, щоб комерційний запуск відбувся в терміни, визначені регулятором", - заявили в компанії.
Послугу перенесення абонентських номерів буде впроваджено в комерційну експлуатацію 1 травня 2019 року, вона дасть змогу абонентам змінити мобільного оператора зі збереженням телефонного номера. При цьому під час дзвінка на перенесений номер перед з'єднанням абонент, який телефонує, отримає інформацію про те, що дзвонить на номер іншого оператора. Змінювати оператора можна буде не частіше ніж раз на 30 днів.
Як повідомлялося, в жовтні 2018 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах зв'язку та інформатизації (НКРЗІ), затвердила датою початку впровадження послуг із перенесення абонентських номерів (MNP) 1 травня 2019 року.
НКРЗІ ще у 2014 році в рамках своїх повноважень визначила УДЦР адміністратором бази даних перенесених абонентських номерів, однак процес відбору постачальника обладнання та програмного забезпечення MNP затягнувся через судові розгляди.
УДЦР 25 січня 2016 року у конкурсі, в якому брали участь шість претендентів, відібрав ТОВ "Діалінк" для реалізації проекту на впровадження послуги MNP. Компанія "Ес Ай Центр", яка не допущена до оціночної фази тендера, але подала майже вдвічі дешевшу заявку, та її партнер Teletech успішно оскаржили результати конкурсу в Антимонопольному комітеті України (АМКУ). Пізніше УДЦР вирішив відмовитися від судового спору з АМКУ та виконав усі його приписи, визначивши 21 квітня переможцем конкурсу за MNP "Ес Ай Центр".
Після цього "Діалінк" подала близько 20 судових позовів щодо оскарження зазначених рішень, унаслідок чого впровадження MNP було заблоковано на більше ніж півроку.
У квітні 2017 року Вищий господарський суд України, розглянувши касаційну скаргу ТОВ "Діалінк", скасував рішення судів попередніх інстанцій про визнання укладеним договору між УДЦР та "Ес Ай Центр" щодо впровадження в країні MNP і направив справу на новий розгляд. Через це рішення процес упровадження MNP знову було заблоковано на кілька місяців.
У серпні 2017 року УДЦР оголосив новий конкурс на послугу перенесення номерів MNP у ProZorro.
У результаті після численних судових розглядів підрядником з надання УДЦР послуг з упровадження було обрано "Ес Ай Центр".