Голова профільного комітету ВР звинуватила в. о. заступника голови ДФС Кривіцького в саботажі пільгового розмитнення "євроблях"
Голова парламентського комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна заявляє, що починаючи з понеділка, 3 грудня, практично на всіх митницях блокується митне оформлення транспортних засобів з іноземною реєстрацією, що зриває реалізацію узаконеної парламентом пільгової процедури розмитнення таких автомобілів.
"Організатором такої затримки є в. о. заступника голови ДФС Віктор Кривіцький, відповідальний за митний напрям, а причиною - вигадана ним нова система перевірки митної вартості на рівні центрального апарату ДФС без фізичної присутності самого авто", - написала Н.Южаніна на своїй сторінці у Facebook у п'ятницю ввечері.
За її даними, деякі з людей стоять у черзі по кілька діб, а кількість таких машин вже сягнула 700.
Н.Южаніна повідомила, що звернеться до НАБУ з метою компетентної оцінки ситуації. "Безпосередньо втручаюся в ситуацію, щоб зламати цей саботаж. А завтра буду на митниці разом з людьми!", - додала голова профільного комітету.
Вона нагадала, що минуло майже два тижні, як набули чинності закони №2611 та №2612, які вирішують питання митного оформлення та держреєстрації авто з іноземною реєстрацією, проте, незважаючи зростання кількості охочих розмитнити свої машини якнайшвидше, імплементація законів рухається вкрай повільно.
Як повідомлялося, Верховна Рада ухвалила закони про зниження акцизного податку з автомобілів і про посилення контролю над переміщенням і використанням автомобілів, зареєстрованих в інших державах. При цьому власникам авто на єврономерах (т. зв. євроблях) встановлено пільгову ставку акцизу (з коефіцієнтом 0,5) для розмитнення протягом 90 календарних днів.
Базові ставки акцизного податку становлять EUR50 для авто на бензинових двигунах з об'ємом до 3 тис. куб. см, для автомобілів із більшим об'ємом двигуна - EUR100. Для авто з дизелем до 3,5 тис. куб. см - EUR75 та EUR150 - для авто на потужніших двигунах. Розмір акцизу дорівнюватиме базовій ставці, помноженій на коефіцієнт двигуна і коефіцієнт віку (останній обмежено 15).