КМДА має намір встановити на всіх в'їздах до Києва дистанційні системи габаритно-вагового контролю транспорту

Київська міськдержадміністрація планує за підтримки Міністерства інфраструктури України та Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) встановити на всіх в'їздах до Києва дистанційні системи габаритно-вагового контролю транспорту для боротьби з перевантаженням і збереження автодоріг столиці.
"Силами КМДА такий комплекс буде встановлений на кожному в'їзді до Києва. Штрафи за перевантаження обчислюються згідно зі спеціальною постановою, що регламентує їх. Ми вводимо дистанційний контроль для того, щоб мати інформацію про перевантаження на під'їздах до великих міст, далі вона передається безпосередньо інспекторам Укртрансбезпеки - і вони зупиняють автомобіль, який їде з перевантаженням", - повідомив глава Укртрансбезпеки Михайло Ноняк на презентації зазначеної системи на трасі Київ-Чоп в п'ятницю.
Він пояснив, що перша система дистанційної передачі інформації про перевантаження встановлена на трасі Київ-Чоп біля Капітанівки, далі по ходу руху будуть розташовуватися інспектори Укртрансбезпеки, які будуть зупиняти безпосередньо перевантажений автомобіль.
Присутній на презентації заступник голови Київської міської державної адміністрації (КМДА) Ілля Сагайдак повідомив, що зазначена дистанційна система була змонтована "з нуля" силами Укртрансбезпеки і міністерства і сьогодні, 12 серпня почала свою роботу в тестовому режимі. Тим часом, як повідомлялося раніше, подібна система була змонтована в тому ж місці в 2013 році і тестувалася.
За словами І.Сагайдака, загалом комплекс, що включає, безпосередньо, ваги, дистанційну систему, яка сигналізує про перевантаження, і сам автомобіль, коштує від 1 млн грн до 1,5 млн грн.
"Зараз розраховується технічне завдання, від якого ми будемо відштовхуватися. Думаю, що вся система з диспетчерськими і всіма технологіями буде коштувати до EUR5 млн. Раніше цей проект коштував EUR15 млн, але ми перерахували його під нагальні потреби", - сказав він.
Заступник міністра інфраструктури України Юрій Лавренюк підкреслив, що проблема перевантаження транспортних засобів має системний характер.
"У цьому році державою виділено великі кошти на будівництво доріг. Київ окремо також виділяє кошти на будівництво доріг. Наша мета - побудувати дороги і зберегти їх. Збитки, які завдають автомобілі з перевантаженням, становлять близько 2 млрд грн щорічно. Якщо Київ матиме таких сім комплексів і буде ухвалено закон про дорожній фонд, то в наступному році столиця отримає додатково 100 млн грн грн на ремонт своїх доріг ", - зазначив заступник міністра інфраструктури.
Він також повідомив, що прийнято рішення про закупівлю 80 мобільних комплексів габаритно-вагового контролю в поточному році, якими Укртрансбезпека буде здійснювати контроль на трасах по всій території України. На сьогодні існує близько 34 таких комплексів.
Як повідомлялося, перший автоматичний вагокомплекс на дорозі Київ-Чоп встановила в 2013 році чеська компанія "Стар Транс Євро" за власні кошти в сумі близько EUR300 тис. Система була обладнана кварцовими датчиками для зважування під час руху, індукційними вимірювальними елементами для визначення швидкості руху та цифровими відеокамерами, що дозволяє фіксувати номерний знак автомобіля, сам автомобіль, його масу, швидкість, дату і час проїзду. Сенсори (датчики) закладаються в покриття дороги і з'єднуються за допомогою кабелів з центральним блоком, куди і надходить інформація. Похибка вимірювань комплексом становить не більше 5%, що є найнижчим показником похибки серед таких систем.
У 2013 році планувалося встановити 12 комплексів, в 2014 році - 60, фінансування планувалося з держбюджету - в 2013 році в сумі 29,12 млн грн, в 2014 - 142,72 млн грн.
Однак в лютому 2014 року стало відомо, що кошти на установку таких комплексів у 2013 році не виділялися, а вже в квітні 2014 року Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті заявила, що не бачить подальшої необхідності в установці таких автоматичних комплексів на українських дорогах . Тим часом, уже навесні 2015 року Мінінфраструктури повернулося до ідеї реалізації автоматичного вагового контролю транспортних засобів.