Глибоководний порт у Криму будуватимуть лише з урахуванням екоекспертизи - прем'єр автономії
Найближчим часом до Криму приїде група фахівців з Китаю для того, щоб розглянути можливі місця будівництва глибоководного порту на кошти китайських інвесторів, меморандум про що було підписано під час візиту президента України Віктора Януковича до КНР 5 грудня 2013 року .
"Група фахівців з Китаю приїжджає в найближчі дні в Крим. Те, що ми їм покажемо (пропоновані місця для порту - ІФ). Їх будуть опрацьовувати. Потім на підставі їх вихідних даних початковий проект буде передано на вивчення екологів. Буде позитивне (закінчення - ІФ) - працюємо далі, негативне - розглядаємо інші варіанти. Без цього навіть розмов не проводитимемо", - повідомив прем'єр-міністр Криму Анатолій Могильов на прес-конференції у вівторок у Сімферополі.
При цьому він зазначив, що порт як об'єкт транспортної інфраструктури, в Криму потрібний.
"Питання - де його будувати. Є кілька місць, де його можна побудувати. Будь-який такий проект починатиметься з того, що буде проводитися екологічна експертиза цього проекту фахівцями. Це будуть великі вчені Криму і України, які дадуть висновок, чи можливо це зробити", - наголосив прем'єр.
При цьому А.Могильов зазначив, що є кілька зауважень щодо проекту будівництва такого порту на озері Кизил-Яр біля села Фрунзе в Сакському районі автономії, також є питання з будівництва такого порту на озері Донузлав у Сакському районі.
У зв'язку з цим він зазначив, що спорудження такого порту буде можливо лише, якщо в екологів не буде зауважень.
Як повідомлялося, в рамках українсько-китайського бізнес-форуму в Пекіні 5 грудня 2013 року було підписано меморандум, згідно з яким на кошти китайських інвесторів в Автономній республіці Крим (АРК ) буде побудовано глибоководний порт з підводного акваторією 25 м.
Як зазначив генеральний директор компанії-розробника проекту "Київгідроінвест" Олексій Мазюк, цей проект буде реалізовано в режимі державно-приватного партнерства, що чітко регламентує українське законодавство. В результаті, за його словами, держава отримує половину того, що буде побудовано.
За його словами, проект передбачає будівництво кількох терміналів і зерносховищ на 20 млн тонн. "Виходячи з того, що розрахункова потужність порту - від 140 млн тонн на рік, можна порахувати, що лише портові й інші збори принесуть державі не менше півтора мільярда доларів на рік", - констатував О.Мазюк.