АМУ закликає відхилити законопроєкт про регулювання підприємницької діяльності
Асоціація міст України (АМУ) звернулася до парламентаріїв з проханням відхилити проєкт закону №6013 "Про особливості регулювання підприємницької діяльності окремих видів юридичних осіб та їх об'єднань у перехідний період", винесений на розгляд Верховної Ради у другому читанні 29 жовтня.
"Законопроєкт №6013, який зупинить роботу лікарень, шкіл, підприємств тепло- та водопостачання комунальної власності, проти якого до профільного Комітету ВР зверталася Асоціація міст України, пропонують розглянути парламенту 29 жовтня 2024 року. Асоціація міст України звернулася до голів парламентських фракцій та груп про відхилення проєкту №6013", - йдеться в повідомленні Асоціації міст України.
В АМУ наголошують, що проєкт №6013 прямо порушує статті 142 та 143 Конституції України, оскільки забороняє територіальним громадам створювати комунальні підприємства, об'єднувати бюджетні кошти й створювати потрібні служби.
"Зважаючи на те, що заклади охорони здоров'я та інші установи в результаті реформи з 2018 року є комунальними підприємствами, прийняття такого закону зупинить або як мінімум ускладнить надання мешканцям громад життєво необхідних послуг. Більше того, вимога щодо реорганізації всіх підприємств комунальної власності в господарські товариства є приватизацією об'єктів критичної інфраструктури, що потребує прозорого законодавства та широкого обговорення суспільством", - наголошують в АМУ.
Як повідомлялося, Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроєкт №6013 12 січня 2023 року.
Законопроєкт пропонує визнати таким, що втратив чинність, Господарський кодекс України. Метою документа також є запровадження перехідного періоду на сім років для поступового припинення "підприємств" та їх перетворення в господарські товариства з дотриманням принципу співмірного та передбачуваного втручання у права засновників таких юридичних осіб без покладання на них надмірного тягаря з виконання положень закону.
Законопроєкт замінює квазіречові права "господарського відання" та "оперативного управління" на зрозумілі та передбачувані приватноправові конструкції користування (оренди) та управління чужим майном. Він також передбачає імплементацію в чинне законодавство найкращих практик корпоративного управління, зокрема в частині визначення обов'язків посадових осіб юросіб, а також запровадження до чинного цивільного законодавства України ефективних та ринкових механізмів контролю за володінням та управлінням об'єктами права державної та комунальної власності з боку новоутворених товариств і установ.