07:23 15.04.2022

НБУ рекомендує фінустановам використовувати реструктуризацію заборгованості за споживчим кредитом або кредитні канікули

2 хв читати
НБУ рекомендує фінустановам використовувати реструктуризацію заборгованості за споживчим кредитом або кредитні канікули

Національний банк у зв'язку із суттєвим погіршенням фінансового стану позичальників, які втратили роботу в період війни, рекомендує фінансовим установам активніше пропонувати клієнтам-споживачам реструктуризацію заборгованості за споживчим кредитом або кредитні канікули.

Відповідні рекомендації містяться у відкритому листі Національного банку, адресованому банкам, небанківським фінансовим установам та колекторським компаніям, текст якого опубліковано на сайті регулятора в четвер.

Очікується, що такі кроки з боку фінансових установ дозволять громадянам, які зараз опинилися у скрутному становищі, тимчасово не обслуговувати кредити та повернути їх тоді, коли це буде можливим.

Водночас Національний банк нагадує банкам, іншим фінансовим установам та колекторським компаніям про необхідність дотримуватись правил при обслуговуванні споживчих кредитів.

Так, у період дії воєнного стану та у 30-денний строк після дня його припинення або скасування споживач за договором про споживчий кредит не нестиме відповідальність перед кредитодавцем у разі прострочення виконання зобов'язань. Він, зокрема, звільняється від обов'язку сплати кредитодавцю неустойки (штрафу, пені) та інших платежів, передбачених договором та нарахованих включно з 24 лютого 2022 року за прострочення виконання за таким договором, - вони підлягають списанню.

Крім того, забороняється у разі невиконання зобов'язань за договором про споживчий кредит збільшувати процентну ставку за користування позикою, крім випадків, коли встановлення процентної ставки, що змінюється, передбачено кредитним договором або договором про споживчий кредит. Під час дії кредитних канікул не передбачено скасування процентів за користування кредитними коштами. Таке нарахування є правомірним з боку кредитора.

НБУ наголошує, що необхідно дотримуватися законодавчо встановлених вимог щодо взаємодії зі споживачами та іншими особами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог з етичної поведінки).

Наслідком недотримання таких вимог можливо застосування відповідних заходів впливу з боку регулятора.

 

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Голова МЗС Великої Британії обіцяє розблокувати $3 млрд заморожених коштів від продажу ФК "Челсі" для передачі Україні - ЗМІ

МХП за 2 роки планує зайняти 2,5% ринку ковбас із курятини

Фокус ОТП Банку в 2025 р.: розширення лінійки партнерських програм для бізнесу й кредитних продуктів для населення

Україна за I півріччя 2024/25 МР експортувала понад 400 тис. тонн цукру

Ударами по газовій інфраструктурі України РФ хоче добитися повернення транзиту – ексочільник "Нафтогазу" Коболєв

Збитки енергетики України від ударів РФ зросли до понад $20 млрд – віцепрезидент Energy Club з посиланням на RDNA4

Перші українці використали сертифікат “єВідновлення” для оплати першого внеску за “єОселею”

Нацкешбек за грудень-2024 та січень-2025 надійшов на рахунки користувачів програми

Лісова галузь у 2024р. отримала 23,7 млрд грн рекордного чистого доходу – звіт Держлісагентства

Кабмін виділив Мінекономіки 570 млн грн для надання державної допомоги "Зимова єПідтримка"

РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА