Інтерфакс-Україна
07:38 01.09.2020

"Мілкіленд" у I півріччі наростив чистий збиток у 3,1 раза

4 хв читати
"Мілкіленд" у I півріччі наростив чистий збиток у 3,1 раза

"Мілкіленд", молочна група з активами в Україні, РФ і Польщі, завершила січень-червень 2020 року з чистим збитком у розмірі EUR22,76 млн, що в 3,1 раза більше показника за аналогічний період 2019 року.

Згідно зі звітом групи на Варшавській фондовій біржі, консолідована виручка "Мілкіленду" в січні-червні 2019 року скоротилася на 43,9% - до EUR36,97 млн, EBITDA в 4,8 рази - до EUR0,11 млн.

Виручка "Мілкіленду" в Україні знизилася на 22% у звітному періоді до EUR19,6 млн. Незважаючи на це, EBITDA сегмента залишилася позитивною EUR1 млн проти EUR0,2 млн у першому півріччі 2019 року.

"Зростаюча конкуренція з боку місцевих і іноземних гравців, зростання виробничих витрат через більш високі ціни на сире молоко (+ 9,4% у першому півріччі 2020 року порівняно з аналогічним періодом минулого року) спровокували зниження українського сегмента на рівні виручки", - зазначили в групі.

"Мілкіленд" в Україні в першому півріччі 2020 року продовжувала приділяти увагу розвитку продажів, насамперед, у каналі ключових клієнтів, зокрема за рахунок продажу своєї нішевої безлактозної продукції, а також сиру з пліснявою.

У першому півріччі 2020 року фінансовий результат російського сегмента групи показав зниження до негативної території за рівнем EBITDA на тлі більш низьких обсягів продажів і більш високих виробничих витрат, що пов'язано з ростом цін на сире молоко в РФ і девальвацією національної валюти. Так, ціни на сире молоко були в середньому приблизно на 4,1% вище, ніж у першому півріччі 2019 року.

Виручка цього сегмента в першому півріччі 2020 року впала удвічі в порівнянні з першим півріччям 2019 року до EUR17,5 млн, EBITDA була негативною - EUR0,8 млн у порівнянні з EUR0,8 млн (позитивне значення) за аналогічний період 2019 року.

В "Мілкіленді" повідомили, що в польському сегменті відбулися важливі зміни. Так, кілька років збиткової діяльності польської дочірньої компанії Milkiland EU Sp. z o.o. підштовхнуло керівництво групи до пошуку стратегічного інвестора для своєї діяльності в цій країні. В результаті група уклала інвестиційну угоду з місцевим партнером - Crema Vita Sp. z o.o., який надав сучасні технології виробництва сиру разом і діючі контракти з клієнтами B2B на ринках Західної Європи.

Відповідно до угоди 80% акцій дочірньої компанії Milkiland в ЄС Ostrowia Sp. z o.o. зі своїм основним виробничим активом - заводом з виробництва сиру "Островія" отримала Crema Vita Sp. z o.o. (Анатолій Мілевський володіє 98% акцій Crema Vita Sp. Z o.o, а операційному директору "Мілкіленд" Ользі Юркевич належить 2% акцій цієї компанії). "Мілкіленд" залишився міноритарним акціонером Ostrowia Sp. z o.o. з часткою в 20% статутного капіталу.

Таким чином, фінансовий результат польського сегмента бізнесу в першому півріччі 2020 року не був консолідований з результатами Milkiland Group у звітному періоді.

Виручка "Мілкіленд" в сегменті сиру і масла за шість місяців 2020 року знизилася на 42% - до EUR11,4 млн (31% від загальної виручки) на тлі зниження обсягів продажів сиру в Україні, Росії та Польщі. EBITDA даного сегменту склала EUR1,0 млн у порівнянні з EUR0,09 млн в першому півріччі 2019 року.

У першому півріччі 2020 року виручка "Мілкіленд" від виробництва суцільномолочних продуктів впала вдвічі і склала EUR15,78 млн (43% від загальної виручки), в основному за рахунок різкого скорочення операцій в Росії. EBITDA цього сегмента в звітному періоді перетворилася в негативну EUR0,7 млн євро проти позитивної EUR0,3 млн за аналогічний період 2019 року.

У першому півріччі 2020 року група продовжила розвивати міжнародні продажі молочної продукції, зокрема на нових ринках збуту. Продовжені продажі кошерної продукції (масло та сухі молочні продукти) в Ізраїлі, додаткові обсяги сухих молочних продуктів були продані в Китай, сухі молочні продукти знайшли своїх клієнтів на ринках Казахстану та Азербайджану.

Виручка сегмента "Інгредієнти" в вартісному вираженні в першому півріччі 2020 року знизилася майже на третину в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року через більш низькі обсяги продажів і склала EUR9,79 млн (26% від загальної виручки). Маржу цих продажів було підірвано зростанням витрат на сировину, особливо в результаті зростання цін на сире молоко в Україні. EBITDA стала позитивною - EUR0,04 млн проти EUR0,3 млн з від'ємним значенням.

Група компаній "Мілкіленд" - великий виробник молочної продукції. Її виробничі потужності в Україні, Росії, Польщі можуть переробляти 1,33 млн тонн молока на рік. В Україні групі "Мілкіленд" належить 10 заводів, що виробляють широкий асортимент молочної продукції, зокрема сири, свіжі молочні продукти і масло, які реалізуються під торговими марками "Добряна" і "Коляда". Також група має заводи в Польщі та РФ.

"Мілкіленд" у 2019 році отримав чистий збиток в розмірі EUR11,6 млн, що в 1,7 рази менше, ніж у 2018 році. Його виручка за минулий рік скоротилася на 5,2% - до EUR125,76 млн.

 

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Україна отримала $50 млн від Світового банку за проєктом у сфері охорони здоров’я THRIVE

Наступного тижня Україна завершить сезон відбору газу та зосередиться на підготовці до зими – ексміністерка енергетики

НБУ заперечив політичний тиск у справі перевірки банку Порошенка

IWG plc готує відкриття другого Spaces у Києві у 2026 році

Мінсільгосп США підвищив на 3,2% прогноз експорту Україною пшениці в 2024/25 МР

CRH може втратити в Україні активи на EUR100 млн через скасування судом дозволу АМКУ на покупку компаній "Дікергофф"

Виторг від реалізації підакцизних товарів у березні 2025р виріс - ДПС

Комісія першого конкурсу на нову генеруючу потужність відхилила пропозицію "Укрнафти" та ще двох учасників

Rozetka передать весь прибуток за продаж товарів "Біосфери" на відбудову зруйнованих складів

БЕБ може створити бібліотеку зразків тютюнової продукції для боротьби з контрафактом

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА