H&M використовує штучний інтелект для вибору асортименту магазинів
Шведський власник мережі магазинів одягу Hennes & Mauritz AB (H&M) вирішив удатися до засобів штучного інтелекту, щоб повернути покупців у магазини.
Компанія, яка намагається подолати один із найбільших у своїй історії спадів продажу, відійде від давньої практики наповнення магазинів у всьому світі тими самими товарами і використовуватиме спеціальний алгоритм для вибору асортименту одягу для окремих магазинів, пише газета The Wall Street Journal.
H&M, що має 71-річну історію, фіксує зниження порівняних продажів уже 10 кварталів поспіль, стикаючись із тією ж проблемою, що й інші представники галузі - зростанням онлайн-шопінгу.
Компанія була вимушена кількаразово знизити ціни на свою продукцію, щоб позбавитися від запасів непроданих товарів обсягом близько $4 млрд.
Акції H&M за останні три роки подешевшали на 56%.
У H&M, як і в більшості мереж магазинів одягу, за вибір асортименту магазинів відповідає команда дизайнерів. Тепер же компанія почала використовувати алгоритми, що аналізують чеки про здійснювані покупки, дані про повернення товару, а також інформацію, пов'язану з картами постійних покупців, щоб визначити найкраще співвідношення попиту та пропозиції з метою скорочення необхідності в уцінці товарів.
У результаті деякі магазини H&M уже почали продавати більше трендового одягу й менше базового.
Інші великі рітейлери також активізували використання технологій, щоб залучити покупців. Так, мережа Zara, що належить іспанській Inditex SA, використовує роботизовані модулі для полегшення створення онлайн-замовлень користувачами в її інтернет-магазинах.
Тим часом американська Gap Inc. використовує аналітику та маркетингові дослідження Google для оцінки споживчих переваг.
Вибір окремого асортименту для кожного магазину H&M буде важким завданням, оскільки їх загальна кількість становить близько 4,288 тис., зазначають експерти.