Маркетингове дослідження щодо вподобань громадян щодо алкогольної (коньячної) продукції

З 22 січня по 7 лютого соціологічною компанією "Інмарк" було проведено маркетингове дослідження, за результатами якого було зафіксовано зріз вподобань громадян щодо алкогольної (коньячної) продукції.
При порівнянні коньячних брендів цінової категорії 150-250 грн. респондентами зокрема було виділено коньяк "Довбуш Карпатський".
73% опитаних відповіли, що це їхня повторна покупка зазначеного коньяку, який вони вже пробували раніше. 26% обирали цей коньяк вперше, близько 1% не змогли пригадати, чи купували продукцію цього бренду раніше.
62% респондентів вказали, що цілеспрямовано прийшли придбати саме цей коньяк. Для 30% покупка виявилася спонтанною. 8% було важко відповісти на дане питання.
Більшість респондентів (69%) зазначили, що споживають алкоголь під час свята/зустрічі з друзями, близькими, знайомими:
Споживання алкоголю
Під час свята/зустрічі з друзями, близькими, знайомими |
69% |
З колегами на роботі |
12% |
Самостійно |
11% |
В закладах з незнайомими людьми |
3% |
Інше |
3% |
Важко відповісти |
2% |
Серед причин покупки (можливо було зробити декілька виборів) основними стали смакові якості (56%), ціна (52%) та власне загальна якість продукції (51%). Також 34% опитаних назвали однією з причин покупки нестандартну форму пляшки, а 23% - логотип бренду, що запам’ятовується:
Причини покупки
(декілька варіантів відповіді)
Смакові якості |
56% |
Ціна |
52% |
Загальна якість продукту |
51% |
Нестандартна форма пляшки |
34% |
Логотип, що запам’ятовується |
23% |
Міцність |
6% |
Колір |
4% |
Інше |
3% |
Важко відповісти |
5% |
94% респондентів назвали бренд "Довбуш" суто українським, 4% - іноземним, 2% - не визначалися з асоціацією.
Керівник проекту, соціолог компанії "Інмарк" Костянтин Корж дав свій коментар щодо результатів дослідження:
"Ми опитали 1012 споживачів по всій Україні: респондентами стали люди, що прийшли і вибирали "Довбуш Карпатський" з полиці в магазині. Продукт новий, і нам цікаво було дізнатися, як відбувається споживацький вибір цього коньяку і що саме на нього вплинуло. Результат виявився значущим, адже 73% з опитаних сказали, що вже купували "Довбуш" і прийшли за ним ще раз - тобто має місце повтор покупки. А це виводить на перший план якість і смак самого продукту, а не лише його маркетинговий антураж. Мушу визнати, що хоча ми й проводимо такі дослідження вже не перший рік, подібний результат доводить, що продукт, як і обіцяє слоган, все ж запалив вогонь у душах споживачів".
Дослідження було проведене методом персоналізованих інтерв’ю (face-to-face) на території України серед покупців коньячної продукції у магазинах, котрі обирали коньяк "Довбуш Карпатський": вибірка склала 1012 осіб, похибка вимірювання +/- 3,1%. Опитування є репрезентативним за регіонами.