Мінфін пропонує в нових критеріях автоматичного відшкодування ПДВ враховувати ризики повернення коштів

Міністерство фінансів України у розробці нових критеріїв автоматичного відшкодування податку на додану вартість (ПДВ) враховувало можливі ризики неповернення коштів у разі помилкового відшкодування.
Як повідомив заступник міністра фінансів України Денис Фудашкін у коментарі агентству "Інтерфакс-Україна", "проблема в тому, що логіку автоматичного відшкодування ми завжди формували, на 100% виключаючи можливість помилкового відшкодування".
"Але у всьому світі логіка автоматичного відшкодування заснована на управлінні ризиками, тож у разі подальшого виявлення помилок у цьому відшкодуванні держава зможе гарантовано отримати ці гроші назад, тобто існує можливість управління ризиками в майбутньому. Через це під автоматичне відшкодування у всьому світі потрапляють компанії з нормальною ліквідністю, платоспроможні, з хорошою репутацією тощо. На такій логіці ми пропонуємо засновувати в нас автоматичне відшкодування.... Чинні норми більше спиралися на первинне запобігання. Ми пропонуємо покращити це, розширити його, щоб відшкодування оцінювалося з точки зору ризиків на майбутнє, на випадок, чи зможе суб'єкт потім повернути ці гроші", - заявив він.
Як повідомлялося, Міністерство фінансів зменшило з восьми до п'яти кількість критеріїв, відповідність яким дає право отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ.
Відповідний наказ Мінфіну "Про затвердження порядку визначення відповідності платника ПДВ критеріям, що надають право отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ" №1128 від 14 листопада зареєстровано в Мін’юсті 17 листопада. Він опублікований в урядовій газеті "Урядовий кур'єр" у середу, набуде чинності з 1 січня 2015 року.
Згідно з документом, наказ замінить аналогічний наказ Міністерства доходів і зборів від грудня 2013 року.
Новий порядок вводить новий критерій наявності у платника податків необігових активів, залишкова балансова вартість яких втричі перевищує заявлену до ПДВ суму, а також інвестиції в необігові активи в розмірі не менш ніж 3 млн грн за останні 12 місяців.
Водночас виключено критерії середньої зарплати, яка б удвічі перевищувала мінімальну, мінімальної кількості співробітників у 20 осіб, а також критерії вартості основних фондів і критерій щонайменше 10-кратного перевищення загальної суми розбіжностей між податковим кредитом платника податків щодо придбаних товарів (послуг) і податкових зобов'язань його контрагентів стосовно постачання таких товарів (послуг) упродовж попередніх трьох місяців.
Інші критерії - без змін: відсутність податкового боргу, банкрутства та збитку за останній рік, відповідність даним держреєстру.
Окрім цього, до наказу внесено норму про те, що ці критерії не застосовуються у відшкодуванні інвесторові (операторові) за угодою про розподіл продукції (УРП).
Мінфін також у той самий термін затвердив і зареєстрував у Мін’юсті, а в середу опублікував в "Урядовому кур'єрі" наказ "Про затвердження змін до порядку обліку платників податків і зборів" та "Про затвердження положення про реєстрацію платників ПДВ", які набувають чинності з моменту офіційної публікації.