Дотримання балансу у забезпеченні прав і поваги до гідності між пацієнтами і медперсоналом має бути обопільним

У Києві відбулася презентація проекту Методичних рекомендацій щодо дотримання принципів гідності пацієнтів у лікарні; напрацювання поширять в усі лікарні, повідомили в Офісі президента України.
Як повідомили в прес-службі ОП, методичні рекомендації були підготовлені за результатами роботи з медичними установами в трьох пілотних областях. Участь у зустрічі взяли народні депутати, представники Міністерства охорони здоров'я і Нацслужби здоров'я, керівники лікарень, представники міжнародних партнерів і громадськості.
"Сьогодні потребують обговорення, здавалося б, звичні донедавна речі: чи повинен лікар стукати у двері палати, заходячи до пацієнта; чи коректне використання мобільного телефону лікарем під час огляду пацієнтів; чи є нормою, коли немедичний персонал (сторонні люди) присутні при обстеженнях чи інтервенціях та обговоренні чутливої медичної інформації, зокрема результатів аналізів пацієнта та діагнозу, тощо. Тому дуже важливо продовжувати публічний діалог щодо забезпечення гідності пацієнтів", - заявила на презентації заступник керівника Офісу президента України Юлія Соколовська.
Серед питань, яких також порушували учасники презентації, - забезпечення поваги у спілкуванні з пацієнтом та його близькими, автономія пацієнта, яка передбачає згоду на будь-які втручання, обговорення варіантів лікування та зрозуміле пояснення стану пацієнта, чистота, приватність, а також безумовне задоволення потреби пацієнта в таких побутових речах, як наявність доступної питної води у лікарні, душу, мийних та дезінфекційних засобів.
За результатами обговорення було запропоновано поширити озвучені рекомендації на всі лікарні, провести навчання для медперсоналу всіх закладів, створити можливості для затвердження в кожній лікарні своїх стандартів поведінки і етичного ставлення, заохочувати лікарів і молодший медперсонал враховувати в своїй роботі аспекти гідного поводження з пацієнтами.
Соколовська наголосила на важливості дотримання балансу в забезпеченні прав, оскільки повага до гідності повинна бути взаємною. "Водночас ми маємо забезпечити такі умови, за яких дотримання гідності пацієнта стане невід’ємною важливою складовою медичної та реабілітаційної допомоги", - зазначила вона.