21:37 24.04.2020

Полковник ФСБ Єгоров, який вербував генерал-майора СБУ Шайтанова, виявився фігурантом справи про збитий над Донбасом "Боїнг"

3 хв читати
Полковник ФСБ Єгоров, який вербував генерал-майора СБУ Шайтанова, виявився фігурантом справи про збитий над Донбасом "Боїнг"

Полковник Федеральної служби безпеки РФ Ігор Єгоров, який, за даними Служби безпеки України, вербував генерал-майора СБУ Валерія Шайтанова, відомий як "Ельбрус" у справі про збитий у 2014 році над Донбасом "Боїнг" MH-17 авіакомпанії "Малайзійські авіалінії", свідчать дані розслідування Bellingcat, The Insider та Der Spiegel.

"Наша рання гіпотеза про те, що полковник Єгоров насправді є "Ельбрусом" отримала сильний імпульс, коли в листопаді 2019 року Спільна слідча група (JIT) оприлюднила низку перехоплених дзвінків за кілька днів до збиття рейсу MH-17, які містили розмови між бойовиками в самопроголошених "народних республіках" Донецька і Луганська. В одній розмові, перехопленій 16 липня 2014 року (за день до падіння MH17), бойовик запитує свого товариша, чи зустрічався він із - судячи з контексту - нещодавно прибулим командиром "Ельбрусом", - йдеться в статті, опублікованій Bellingcat у п'ятницю.

Зазначено, що цей бойовик продовжує пояснювати, що він знав "Ельбруса" за "кримськими подіями", нібито посилаючись на проект анексії Криму, і називає його "офіцером спецпідрозділу ФСБ "Вимпел" на ім'я Ігор". За даними розслідувачів, ця людина зазначає, що Ігор "Ельбрус" має мовну ваду, яка також може бути ідентифікована в аудіозаписі Єгорова, оприлюдненому СБУ.

"З решти бесіди, яка приправлена зневажливими коментарями про стратегічні військові навички "Ельбруса" ("ці хлопці знають лише, як проводити спеціальні операції, але не мають поняття про генеральну війну"), стає ясно, що "Ельбруса" привезли з Росії для ухвалення рішень вище місцевих командирів у військовому ланцюгу командування. Його прибуття незадовго до трагічного збиття MH17 російською ракетою "Бук" робить "Ельбруса" особою, яка становить інтерес у розслідуванні MH17, що частково пояснює публікацію перехоплень JIT", - йдеться також у матеріалі.

Крім того, Bellingcat вказує на те, що українські джерела, опитані ними на умовах анонімності, стверджують, що Україна вимагала арешту Єгорова під час його останнього візиту до Гамбурга, але Німеччина відмовилася його затримати.

Стосовно питання про те, чому Єгорова не заарештували, виникають суперечливі думки. Згідно з однією з теорій, запропонованій німецьким правоохоронним джерелом із проханням про анонімність, були плани заарештувати полковника ФСБ під час його наступної поїздки. Проте ця подорож не відбулася через насування кризи з коронавірусом та обмеження на пересування.

За даними Bellingcat, полковник Єгоров придбав один додатковий квиток на літак до Німеччини, плануючи вилетіти з Москви до Франкфурта 4 березня 2020 року і залишатися там до 9 березня 2020 року. Проте ввечері 28 лютого він скасував ці замовлення.

"Незалежно від того, чи було це викликано обмеженнями у зв'язку з коронавірусом, які почали з'являтися наприкінці лютого, чи просоченням конфіденційної оперативної інформації, таке анулювання бронювання, ймовірно, врятувало полковника Ігоря Єгорова від його появи як цінного свідка або, можливо, підозрюваного в суді хоча б однієї європейської країни", - резюмує Bellingcat.

Як повідомлялося, співробітники контррозвідки СБУ затримали в Києві ще одного фігуранта справи раніше затриманого за підозрою в держзраді генерал-майора Валерія Шайтанова -колишнього співробітника Центру спецоперацій "А" СБУ, який також працював на ФСБ РФ.

За даними СБУ, Шайтанов перебував на агентурному зв'язку під псевдонім "Бобиль" з полковником ФСБ РФ Ігорем Єгоровим. Той, у свою чергу, є співробітником департаменту контррозвідувальних операцій 1 Служби ФСБ - підрозділу, що спеціалізується на плануванні, організації та проведенні розвідувальних та диверсійно-терористичних акцій як на території України, так і інших держав.

Літак Boeing-777 авіакомпанії Malaysia Airlines, що виконував рейс МН17 Амстердам (Нідерланди) - Куала-Лумпур (Малайзія), був збитий у небі над Донецькою областю 17 липня 2014 року. Загинули усі 298 людей, які перебували на борту. Дві треті пасажирів - піддані Нідерландів. Причини катастрофи розслідує Спільна слідча група (ССГ), до якої увійшли представники правоохоронних органів України, Нідерландів, Бельгії, Австралії та Малайзії.

У вересні 2016 року група оприлюднила висновки, згідно з якими лайнер був збитий ракетою, запущеною із ЗРК "Бук", а рік тому оголосила про приналежність "Бука" до російської 53-ї зенітно-ракетної бригади, дислокованої в Курську.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Втрати ворога на Покровському напрямку становлять 352 одиниці живої сили - Генштаб

З початку доби Сили оборони відбили 126 ворожих атак - Генштаб

РФ почала поширювати серед повстанців у Сирії сепаратистські методички про "захист російського населення" - джерела в ГУР

Очільник Київської МВА вимагає звільнити міських чиновників-фігурантів розслідування земельної корупції

Сибіга обговорив з британським колегою шляхи до миру та довгострокову безпеку України

Застосовано запобіжний захід ще до одного підозрюваного у справі про розкрадання коштів при створенні системи "ДЗВІН"

Створена кооординаційна рада для забезпечення рівних умов для бізнесу у портах

Стармер у розмові з Трампом виразив надію на відновлення допомоги США Україні

Ламмі обговорив з Рубіо і Сибігою перспективи мирного процесу в Україні

У Женеві представили план припинення вогню в Україні

РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА