МАУ сумнівається в достатньому попиті на авіаперевезення в Україні для масштабної експансії лоукостів
Авіакомпанія "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) відзначає недостатність попиту на авіаперевезення на українському ринку для успішної експансії лоукост-авіакомпаній.
"Попит на перельоти з України поки що недостатньо високий, про що свідчать показники пасажиропотоків", - заявив віце-президент МАУ з комерції Сергій Фоменко у відповідь на запит агентства "Інтерфакс-Україна".
Він зазначив, що великі мережеві перевізники - Lufthansa, Austrain Airlines, Turkish Arilines, LOT, Air France/KLM, British Airways, Qatar - на інших ринках перевозять на своїх рейсах більше трансферних пасажирів, ніж прямих. Як і МАУ в Україні - частка транзиту постійно зростає і на сьогодні перевищує 50%.
За його словами, в Україні також є досить сильний попит на туристичні поїздки, проте він задовольняється чартерними рейсами, оскільки такі мандрівники вважають за краще відпочивати за системою "все включено".
"Є ще нечисленна категорія туристів, які самостійно планують свої подорожі. Але їх поки що мало, оскільки навіть за можливості знайти дешевий переліт в Європі іноді непросто підібрати недороге житло та харчування. Існує попит з боку студентів, які навчаються в іноземних вишах, і трудових мігрантів, які літають приблизно двічі на рік, і їх можна часто зустріти на борту літака бюджетної авіакомпанії", - зазначив С.Фоменко, окреслюючи можливу аудиторію авіакомпаній-лоукостерів в Україні.
Водночас віце-президент МАУ з комерції вважає позитивним моментом в експансії лоукостів в Україні те, що вони допоможуть у справі популяризації країни як туристичного напрямку для іноземців.
"МАУ робить це вже багато років, і тепер до цього процесу підключаються бюджетні перевізники, на чиїх рейсах більше зарубіжних пасажирів", - зазначив він.
Як повідомлялося, Wizz Air у середу повідомив про плани відновити роботу української дочки в 2019 році, а також до 2025 року інвестувати $2,5 млрд для збільшення українського авіапарку з нинішніх 4 до 20 нових літаків Airbus A320 та Airbus A321 і пасажиропотоку до 6 млн людей. Wizz Air у січні-жовтні 2018 року перевезла на рейсах до/з України понад 1,2 млн пасажирів, що в 2,1 раза більше, ніж за аналогічний період 2017 року.
Днем раніше Ryanair, що розпочав польоти в Україну у вересні цього року зі своїх європейських баз, заявив про намір відкрити в 2019 році п'ять нових рейсів з України, а також за три-п'ять років інвестувати в країну $1,5 млрд, наростивши флот до 15 літаків і пасажиропотік до 5 млн людей.
Авіакомпанію МАУ засновано в 1992 році. Згідно з даними системи розкриття інформації НКЦПФР і держреєстру, 100% прямо або опосередковано контролює кіпрська "Онтобет Промоушінз Лімітед", бенефіціарів якої не розголошують. Водночас, за словами голови наглядової ради МАУ Арона Майберга, одним із кінцевих бенефіціарів авіакомпанії є олігарх Ігор Коломойський.
МАУ з її авіапарком у 45 літаків за дев’ять місяців 2018 року перевезла понад 6 млн пасажирів, що на 15% перевищило аналогічний показник 2017 року.