МЕРТ запропонує Кабміну порядок встановлення ввізного мита на легкові авто з ЄС для захисту нацвиробника

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (МЕРТ) запропонує уряду ухвалити порядок застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну легкових автомобілів (код УКТЗЕД 8703) походженням з Європейського Союзу відповідно до положень ст. 44 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.
Згідно з повідомленням прес-служби МЕРТ, метою цього документа є підтримка вітчизняного автомобілебудування в результаті поступового зниження ставок ввізного мита на легкові автомобілі з ЄС (на більшість із 10% до 0% протягом 10 років).
На думку МЕРТ, з цією метою можливе тимчасове підвищення ставок ввізного мита на авто з ЄС (не більш ніж до 10%, але не вище ставки пільгового ввізного мита, що діяла в 2015 році).
"Механізм жодним чином не може привести до блокування імпорту легкових автомобілів з ЄС", - вважають в міністерстві.
На думку МЕРТ, запропонований порядок передбачає прозору процедуру збору і аналізу інформації як про імпорт в Україну автомобілів з ЄС, так і впливу цього імпорту на стан національного виробника.
"Обов'язкові консультації з ЄС, зокрема на основі зібраної статистичної інформації, повинні сприяти об'єктивному, неупередженому і виваженому підходу української сторони до можливості введення спецзаходів", - наголошується в прес-релізі.
При цьому мито може бути введено в разі, якщо обсяг імпорту в Україну легкових авто з ЄС протягом року сягне 45 тис. од., а його питома вага на внутрішньому авторинку перевищить 20% (на другий рік дії Угоди про асоціацію з поступовим збільшенням до 25%).
Крім того, умовою введення мита є перевищення обсягу імпорту авто з ЄС граничного обсягу всіх первинних реєстрацій легкових авто протягом останнього року, а також значна шкода національній промисловості.
За даними міністерства, в 2015 році імпорт легкових автомобілів з ЄС в Україну становив 38,9 тис. од., за дев'ять місяців 2016 року - 30,6 тис. од.
"Таким чином, якщо у вересні 2017 року, наприклад, кількість імпортованих в Україну легкових автомобілів сягне 45 тис. і при цьому будуть дотримані інші вимоги, після консультацій з ЄС Україна матиме можливість підняти ставку ввізного мита до 10% лише на період до кінця 2017 року», - пояснюють у міністерстві.
При цьому, наголошується в повідомленні, оскільки, відповідно до графіка України, ставка ввізного мита на легкові авто з ЄС (нові, з об'ємом двигуна понад 1500 куб. см, але не більш ніж 2200 куб. см) у 2017 році становитиме 8,2%, спеціальне мито не може перевищувати 1,8% відповідно.
Механізм застосування спеціальних заходів може бути застосований протягом періоду від 2 до 15 років дії Угоди про асоціацію між Україною та ЄС (не застосовувався протягом першого року).
Повноваження щодо ухвалення рішень із застосування спеціальних заходів покладаються на Міжвідомчу комісію з міжнародної торгівлі.
В Україні наразі легкові автомобілі випускають завод "Єврокар" (авто Skoda) і Запорізький автозавод (автомобілі під брендом ZAZ), який в поточному році відновив їх випуск тільки в жовтні. Завод легкових автомобілів корпорації "Богдан" нині практично простоює.