Нові правила транзиту вантажів територією РФ поширюються лише на перевезення з України в Казахстан

Нові правила транзиту територією Росії вантажів автомобільним транспортом, введені в односторонньому порядку указом №1 президента РФ від 1 січня 2016 року, поширюються лише на перевезення з території України в Казахстан і стосуються всіх видів дозволів, як разових, так і ЕКМТ, заявляє Міністерство інфраструктури України.
"Нагадуємо, що такі транзитні перевезення повинні відбуватися лише через певний пункт пропуску, що на кордоні між Республікою Білорусь і Російською Федерацією. Вантаж має бути опломбований на усьому маршруті прямування територією РФ", - зазначено в повідомленні міністерства.
При цьому, згідно з роз'ясненнями російської сторони, доставка в будь-яку іншу країну, а також перевезення у зворотному напрямку з Казахстану в Україну можуть виконуватися у звичайному режимі, без установки пломб і через чинні пункти пропуску автомобільного транспорту.
"У таких випадках відмова в оформленні вантажів і пропуску з боку митниці РФ є з боку митників порушенням як чинної угоди між РФ і Україною, так і власного російського законодавства. Просимо оперативно повідомляти про усі такі випадки департамент стратегічного розвитку доріг і автотранспорту міністерства", - зазначено в повідомленні.
Як повідомлялося, 1 січня уряд РФ визначив, що вантажі для транзиту з України в Казахстан мають прямувати через Білорусь, зокрема через стаціонарний контрольний пункт "Червоне" (456 км автошляху М-1 "Білорусь"), а також контрольний пункт, розташований на залізничній станції Смоленськ-Сортувальна. На російсько-казахстанській ділянці державного кордону прохід вантажів дозволений через пересувний контрольний пункт (132 км автошляху А-310), пересувний контрольний пункт (180 км автошляху А-300) і контрольний пункт, розташований на залізничній станції Озинки.
МЕРТ 30 грудня попереджало про можливі ускладнення транзиту українських товарів через територію РФ до третіх країн - Азербайджану, Грузії, Казахстану, Киргизстану, Таджикистану, Туркменістану, Узбекистану, Китаю та інших.
За даними МЕРТ, за дев'ять місяців 2015 року експорт товарів з України до Казахстану знизився на 35% порівняно з відповідним періодом 2014 року - до $544,1 млн, імпорт товарів із Казахстану в Україну - на 13%, до $242,6 млн. Основні статті українського експорту до Казахстану - продукція агропромислового комплексу та харчової промисловості, машинобудування та хімічної промисловості, основні статті імпорту з Казахстану - мінеральні продукти, продукція хімпрому та металургійна продукція.
У прес-службі Міністерства інфраструктури агентству "Інтерфакс-Україна" 4 січня заявили, що непродумане рішення російської сторони про обмеження транзиту українських товарів і непогоджена квота дозволів на перевезення на 2016 рік нині призвели до повної зупинки автомобільних перевезень між країнами.
"Таке різке обмеження транзиту через територію РФ ставить під загрозу інтереси третіх країн, які не зможуть отримати необхідні товари", - зазначили агентству у відомстві. Доки ситуацію не вирішено, українська сторона закликає перевізників не планувати поїздки до Російської Федерації задля уникнення незручностей для водіїв і додаткових витрат для бізнесу. Про будь-які зрушення в цьому питанні Мінінфраструктури повідомлятиме додатково.
МЕРТ також повідомило, що Київ проведе з Європейським Союзом консультації щодо можливості введення контробмежень у відповідь на заборону Росією транзиту вантажів з України через свою територію.
У середу, 6 січня, під час розмови прем'єр-міністра України Арсенія Яценюка з прем'єром Казахстану Карімом Масімовим глава українського уряду поінформував про намір країни невідкладно нотифікувати членів Світової організації торгівлі (СОТ) щодо неправомірних дій Російської Федерації стосовно транзиту українських товарів, а також застосувати механізми організації для усунення Російською Федерацією таких порушень.