До ВР внесено два законопроекти про екологічний збір за утилізацію автомобілів

Народні депутати Ярослав Сухий (фракція Партії регіонів) і Валерій Крайній ("БЮТ-Батьківщина") внесли до Верховної Ради законопроекти про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів (ТЗ) і внесення змін до Податкового кодексу щодо сплати екологічного збору за утилізацію ТЗ.
Відповідні законопроекти №11259 та №11260 зареєстровано в парламенті 27 вересня. Тексти законопроектів поки що відсутні.
Як повідомлялося, автовиробники України виступали саме за введення утилізаційного збору на транспортні засоби на законодавчому рівні, з внесенням необхідних поправок до Податкового кодексу.
На думку профільної асоціації, ухвалена Кабінетом Міністрів постанова про введення збору з автомобілів походженням із Росії фактично не вводить ніяких податків чи зборів, а лише встановлює нечітку вимогу до осіб, які ввозять ТЗ (причому тільки з РФ, а не з усіх країн), забезпечити їх утилізацію після зняття з експлуатації або укласти договори з іншими особами на організацію такої утилізації.
При цьому автовиробники зазначали, що ця постанова практично не має захисних функцій і для автопрому.
З 1 вересня 2012 року в РФ набув чинності закон про утилізаційний збір на окремі види колісних транспортних засобів, відповідно до якого за кожний транспортний засіб, що ввозиться до РФ або вироблений у РФ, сплачується утилізаційний збір з метою гарантування екологічної безпеки. Платниками збору є особи, які здійснюють ввезення автомобілів до РФ, а також особи, які виробляють автомобілі на самій території Росії.
Юристи зазначали, що введення утилізаційного збору на автомобілі є порушенням національного режиму - одного з основоположних принципів Світової організації торгівлі (СОТ).
Кабінет Міністрів України 12 вересня оприлюднив постанову про введення утилізаційного збору на російські автомобілі й автобуси, граничні ставки якого практично адекватні введеним з 1 вересня в Росії.
Проти введення утилізаційного збору на автомобілі, що ввозяться з усіх країн, виступають українські автоімпортери, прогнозуючи застосування санкцій ЄС у разі впровадження такого збору.