11:04 24.07.2024

Прокуратура спростовує заяви КП "Київський метрополітен" про нібито неякісне будівництво тунелів між затопленими станціями

3 хв читати
Прокуратура спростовує заяви КП "Київський метрополітен" про нібито неякісне будівництво тунелів між затопленими станціями

Київська міська прокуратура, проаналізувавши відомості, викладені в публікації офіційного порталу Київської міської ради КМДА, в рамках досудового розслідування, яким встановлюють причини підтоплення тунелів між станціями метро "Деміївська" і "Либідська", дійшла висновку, що сторона обвинувачення провела низку необхідних експертиз.

"За результатами комісійної будівельно-технічної експертизи зроблені висновки, що технічною причиною руйнування тунелю метро стала його неналежна експлуатація. Проведеною експертизою досліджено якість будівництва тунелю, порушень і будь-яких відхилень, які призвели до розгерметизації цього тунелю, не встановлено", - ідеться в телеграм-каналі в середу.

Водночас КМДА вчора заявила, що причиною підтоплення станцій метрополітену є не службова недбалість, а неякісне спорудження самої конструкції тунелю.

"Попри те, що експертні звіти та дослідження науковців підтверджують, що проєктна документація містить неякісні проєктні рішення, а під час будівництва було неякісно споруджено конструкцію тунелю цієї ділянки, основні звинувачення полягають у начебто неналежному утриманні та обслуговуванні тунелю, а також його експлуатації", - ідеться в повідомленні на сайті.

Також встановлено, що заходи з усунення потрапляння води в тунель виконували у період з березня 2011 до грудня 2023 року без залучення фахівців науково-дослідних інститутів, метробуду, проєктних та інших організацій або окремих фахівців, які встановили б причини пошкоджень і надали рекомендації щодо їх усунення.

Зазначено, що посадові особи Комунального підприємства "Київський метрополітен" не надавали результатів жодних експертиз чи інших документів, на яких ґрунтуються їхні заяви про неякісні проєктні рішення під час будівництва тунелю між станціями метро та начебто виявлені відхилення від проєктних рішень під час будівництва, що начебто й призвело до підтоплення.

"Звертаємо увагу на те, що в повідомленні КП "Київський метрополітен" зазначено, що "результати проведених досліджень на цей час дооформлюються", водночас у січні 2024 року в КМДА заявили, що отримали перші попередні висновки від Науково-дослідної судово-експертної установи", - йдеться в повідомленні.

За інформацією прокуратури, навіть на запити слідства посадові особи КП "Київський метрополітен" та КМДА зазначені висновки не надали до органу досудового розслідування.

Раніше повідомлялося, що 8 грудня 2023 року було припинено рух поїздів метрополітену між станціями "Теремки" та "Либідська" на Оболонсько-Теремківській лінії з міркувань безпеки у зв'язку з розгерметизацією тунелю між станціями "Либідська" та "Деміївська" й появою тріщин у його стінах, що призвело до його підтоплення на зазначеній ділянці.

13 грудня було відновлено рух метрополітену між станціями "Теремки" та "Деміївська", однак неробочим залишився аварійний перегін між станціями "Либідська" і "Деміївська", і лінія залишилася розірваною до закінчення ремонтних робіт.

У зв'язку з цим виконувачу обов'язків начальника та начальнику служби колії, тунельних споруд і будівель комунального підприємства "Київський метрополітен" було повідомлено про підозру в службовій недбалості (ч. 2 ст. 367 Кримінального кодексу України).

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА