11:18 14.05.2022

Імпорт пального з ЄС потроївся – Мінекономіки

2 хв читати

Україні за допомогою західних партнерів вдалося суттєво наростити імпорт пального з країн ЄС, унаслідок в травні країна отримає 350 тис. тонн палива за абсолютно новими логістичними маршрутами, йдеться в повідомленні Мінекономіки на його сайті.

"У березні-квітні 2022 року були введені заходи, що дозволили збільшити добовий обсяг ввезення палива з ЄС з 4 тис. тонн до 12 тис. тонн на добу", – зазначило відомство.

Серед вжитих заходів, що забезпечили таке зростання, Мінекономіки назвало скасування дозволу на в'їзд автоцистерн для доставки палива в Україну, забезпечення можливості приймати паливо в портах Дунаю, коригування механізму цінового регулювання вартості пального і позачергове оформлення палива на кордонах з боку митниці та прикордонної служби.

"Завдяки цьому залізницею почали завозити в Україну вп’ятеро більше пального. У березні завезли 35 тис.тонн, у травні очікуємо 180 тис. тонн. Автомобільне завезення зросло в 15 разів – з 5 тис.до 85 тис. тонн. Річковий транспорт тепер перевозить в п'ять разів більше пального порівняно з березнем – з 4 до 22 тис.тонн", – наводяться в повідомленні слова першого віцепрем'єра – міністра економіки Юлії Свириденко.

Як зазначило Мінекономіки, також є домовленість про початок реверсу пального трубним транспортом з Угорщини: Україна отримала підтвердження на імпорт 35 тис.тонн на місяць, з потенційним збільшенням до 50 тис. тонн.

Крім того на митниці запустили окрему зелену смугу для бензовозів з Польщі, що дасть змогу потенційно збільшити пропуск з 110 до 200 одиниць на добу.

"Сьогодні весь обсяг імпорту можна направити на внутрішнє споживання. Нарощування запасів потребує більше часу. Щоб зникли черги і дефіцит, запасів пального на АЗС потрібно мінімум на 15 днів", – зазначило Міністерство.

Серед завдань на найближчий час воно назвало отримання згоди країн ЄС на гарантоване прийняття їх портами танкерів з пальним для українського ринку; вилучення російського і білоруського палива, завезеного до вторгнення Росії і тепер заарештованого, завантаження дизелем трубопроводу з Угорщини і здійснення системних закупівель національним оператором НАК "Нафтогаз України".

"За уточненим прогнозом у травні очікується споживання 300 тис.тонн дизеля і 120 тис. тонн бензину. Такий обсяг імпорту вже законтрактований українськими мережами", – наголошується в повідомленні.

Водночас Свириденко заявила, що спроби продажу пального за цінами, вище гранично допустимих – 60, 65 і навіть 70 грн за літр – будуть розцінюватися "як мародерство". "Уряд надав повноваження обласним військовим адміністраціям здійснювати контроль над встановленням цін. Будемо жорстко реагувати на подібні факти відповідно до вимог воєнного часу", - наголосила перший віцепрем'єр.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

НБУ відмовився в базовому сценарії від допущень щодо тривалості війни та повернув альтернативний сценарій

Майже три чверті роботодавців відчувають дефіцит кадрів і мають намір підвищити зарплату у 2024 р. - опитування ЄБА

Заступниця голови ОП Мудра: Конфісковані активи РФ необхідно спрямувати на відновлення і захист енергетики

Порт "Чорноморськ" відновив відвантаження агропродукції на експорт

"Київтеплоенерго" у 2024 р. планує замінити 55 км аварійних теплових мереж - заступник голови КМДА

НБУ анонсував низку кроків валютної лібералізації найближчими тижнями

У призначенні пенсії українцям, які працювали за кордоном, зараховуватимуть отриманий там страховий стаж - Мінсоцполітики

НБУ поліпшив прогноз інфляції на 2024 р. з 8,6% до 8,2% і несуттєво погіршив його на 2025 р.

НБУ знизив облікову ставку трохи більше за очікування - до 13,5% і її оцінку на кінець року - до 13%

EVA відкрила в першому кварталі 16 нових магазинів

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА