Уряду України необхідно спростити постачання нафтопродуктів з Європи, щоб уникнути зриву посівної кампанії – глава Prime Group

Вкрай складна ситуація з паливом в Україні загрожує зривом посівної компанії, потрібні термінові рішення уряду щодо спрощення його постачання, вважає генеральний директор та засновник транспортної компанії, що спеціалізується на постачанні нафтопродуктів, Prime Group TM Дмитро Льоушкін.
"Нас чекає дефіцит ресурсу в квітні, і я не впевнений, що вдастся не зірвати посівну. Є, звичайно, хитрі рішення, але на них потрібна добра воля уряду. Наприклад, перекачувати цистерни просто на кордоні, або спростити правила перевезень бензовозами. Але тут теж потрібен час, а його вже немає. Посівна почалася", - написав він у своєму фейсбуці в п'ятницю.
За словами Льоушкіна, поставки нафтопродуктів з Європи - єдино можливі через відсутність їх постачання морем, а також з Білорусі та Росії - пов'язані з проблемами.
Льоушкін пояснив, що поряд із певним дефіцитом ресурсу у європейських партнерів виникають проблеми з відсутністю в достатній кількості "візків" - обладнання, за допомогою якого залізничні цистерни переставляють з вузькоколійки на ширококолійку в Україні.
"Зі зрозумілих причин їх у такій кількості не було. Тому вагонами все так швидко не вирішити", - переконаний голова компанії.
Він також звернув увагу, що вирішити проблему постачання за допомогою бензовозів теж складно.
"Раніше не було потреби бензовозам виїжджати за кордон, ця техніка завжди була для внутрішнього користування. А так швидко підготувати до закордону складно", - зазначив він, пояснивши, що для цього потрібні, зокрема, міжнародні ліцензії, митні свідоцтва, сертифікати на машини і багато іншого, що вимагає багато часу.
Водночас, за його словами, "залишки нафтопродуктів на нафтобазах успішно з'їдені за останні кілька тижнів".
При цьому Льоушкін зазначив, що аграрії почали атакувати АЗС, оскільки на них зараз ресурс дешевший, ніж на нафтобазах, оскільки запроваджено держрегулювання.
"Оптова ціна сьогодні – 40 грн за літр "породистого" дизеля, є євро-3 на гривню-дві дешевше. Зараз і його дозволили в обіг пускати. На АЗС ціна 37,05 грн/л, це верхня планка, що дозволено держрегулюванням". Зрозуміло, що купувати за 40 і продавати за 37 нереально.(…) Усі активно переходять на преміальні сорти палива, на нього не поширюється держрегулювання. Без цієї лазівки всі АЗС засяють нулями, без варіантів", – описав ситуацію глава Prime Group.
При цьому він зазначив, що обмеження з продажу 20 л в одні руки не діє: "Там, де ліміт 20 літрів на одну особу, вишиковуються низки бабусь з каністрами від найближчого колгоспу доти, доки не висушать заправку".