Інтерфакс-Україна
09:53 25.03.2025

ВАР закликала уряд повернути 30% знижки на залізничні перевезення агропродукції з прифронтових територій

2 хв читати
ВАР закликала уряд повернути 30% знижки на залізничні перевезення агропродукції з прифронтових територій

Всеукраїнська аграрна рада (ВАР) звернулася до прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, віцепрем’єр-міністра з відновлення — міністра розвитку громад та територій Олексія Кулеби та міністра аграрної політики та продовольства Віталія Коваля щодо неправомірного скасування АТ "Укрзалізниця" ("УЗ") 30% знижки на перевезення агропродукції з прифронтових територій до українських портів, повідомила пресслужба ассоціації.

У ВАР нагадали, що 20 березня 2025 року "УЗ" припинила надання знижки, посилаючись на новий наказ Міністерства розвитку громад та територій (Мінрозвитку) №376 від 28 лютого 2025 року, яким затверджено оновлений перелік територій бойових дій. При цьому "Укрзалізниця" вважає, що через скасування попереднього наказу Міністерства з питань реінтеграції втратили чинність і підстави для надання пільгового тарифу.

Однак ця позиція "УЗ" є юридично необґрунтованою, зауважили в бізнес-об’єднанні. Постанова Кабінету Міністрів №129 від 9 лютого 2024 року і розпорядження №380-р від 30 квітня 2024 року, що передбачають компенсацію втрат підприємства через надання знижки, залишаються чинними. Саме на їхній основі "Укрзалізниці" було дозволено залишити собі частину прибутку за 2023 рік.

"Оскільки жоден з цих актів Кабінету Міністрів не втратив чинності, вони є обов’язковими до виконання всіма суб’єктами на всій території України", — наголосила ВАР.

Крім того, зазначені урядові документи не мають посилань на дату наказу, яким визначається перелік територій бойових дій, його і не може бути, бо цей наказ постійно оновлюється через зміну переліку таких територій.

"Вказані вище акти Кабміну містять посилання лише на відповідний перелік територій і не вказують реквізити конкретного наказу, яким визначається такий перелік, а тому новий наказ Мінрозвитку має застосовуватися АТ "Укрзалізниця" під час надання відповідної знижки", - пояснює асоціація.

ВАР вважає, що підхід "Укрзалізниці" до застосування положень законодавства є не лише безвідповідальним до аграріїв, які ведуть свою діяльність в надскладних умовах та ризикують життям, продовжуючи працювати, а й юридично безпідставним.

ВАР вимагає від керівництва уряду та профільних міністерств забезпечити виконання чинного законодавства щодо надання 30% знижки до встановлених тарифів на експортні перевезення сільськогосподарської продукції з прифронтових територій.

"Вимагаємо негайно втрутитися в ситуацію та забезпечити безумовне виконання АТ "Укрзалізниця" вимог зазначених актів Кабінету Міністрів щодо надання знижки на перевезення аграрної продукції з прифронтових територій до українських портів", — закликали у ВАР.

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Нацбанк покращив оцінку дефіциту електроенергії на 2025–2027 рр.

Країни G7 та ЄС вже надали Україні $13,6 млрд, забезпечених замороженими активами РФ – Мінфін

Світовий банк надасть Україні грант $70 млн на зміцнення енергосистеми

АРМА передає "Вінницяпобутхім" до ФДМУ для подальшої реалізації

Гороховський та Рогальський переоформили контроль над monobank через кіпрську Crestline Limited

ЄБРР підтвердив надання "Нафтогазу" EUR270 млн кредиту від нього та EUR139 млн гранту від Норвегії на закупівлю газу

Процес перемовин України із зовнішніми комерційними кредиторами заслуговує на довіру – МВФ

Україна з початку квітня 2025р. експортувала 1,9 млн тонн зерна - Мінагрополітики

НБУ прогнозує зростання імпорту газу 2025р до $2,9 млрд через атаки РФ

Галущенко та єврокомісар з енергобезпеки Йоргенсен обговорили потреби українського енергосектору у взаємодії з ЄС

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА