Інтерфакс-Україна
12:12 21.03.2025

Продовольчі товари у березні продовжили дорожчати, перед Великоднем подешевшало тільки борошно

2 хв читати
Продовольчі товари у березні продовжили дорожчати, перед Великоднем подешевшало тільки борошно

В Україні у березні 2025 року продовжують зростати ціни на продовольчі товари, причинами чого є зміни у попиті та пропозиції, а також сезонні фактори, що впливають на ринок, повідомляється у продуктовому моніторингу Українського клубу аграрного бізнесу (УКАБ).

Зігдно з дослідженням, найбільше зростання цін зафіксовано у категорії овочів. Лідером серед подорожчання стали томати (+39% за місяць), що пов’язано з низькими обсягами власного виробництва та переважним імпортом із Туреччини, який останнім часом трохи скоротився.

Суттєво подорожчала морква, яка додала 30% у роздрібній ціні за місяць. Її вартість зросла через високий рівень імпортної залежності та сезонний дефіцит вітчизняної продукції, стверджують аналітики.

До товарів, що помітно подорожчали у березні, експерти віднесли і м`ясо. Наразі, куряча тушка додала в ціні 10%, філе – 7%, стегно – 5%. Водночас свинина демонструє помірне зростання (1-2%), а яловичина додала 4%.

"Таке здорожчання викликане стабільно високими витратами на корми, вартість яких поступово має стабілізуватись ", - вважають в УКАБ.

Ріст цін демонструють і яйця, що подорожчали на 10% за місяць, досягнувши середньої ціни 73,1 грн за десяток, майже зрівнявшись із ціною 2023 року за аналогічний період. Основні фактор впливу – вартість кормів і погодні умови.

Молочні продукти продовжують дорожчати, але темпи зростання дещо сповільнилися. Найбільше підвищились ціни на: молоко (+11%), сир голландський (+7%), вершки (+5%).

"Основними причинами зростання цін були: сезонний фактор, який підкріплювався коливанням температурних і кліматичних умов. Проте збільшення надоїв молока повинно змінити цінову ситуацію на ринку з настанням тепла (орієнтовно кінець квітня)", - наголосили аналітики.

Відносно стабільними залишаються ціни на бакалійні товари, за винятком соняшникової олії, яка за місяць подорожчала на 4%, що пов’язано зі зростанням цін на насіння соняшника.

"Єдиним продуктом, що помітно подешевшав, стало пшеничне борошно, яке втратило 16% у вартості за місяць. Це можна пояснити передсвятковими акціями в супермаркетах і маркетинговими стратегіями мереж для збільшення обсягів продажів напередодні Великодніх свят ", - резюмували в УКАБ.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Україна отримала $50 млн від Світового банку за проєктом у сфері охорони здоров’я THRIVE

Наступного тижня Україна завершить сезон відбору газу та зосередиться на підготовці до зими – ексміністерка енергетики

НБУ заперечив політичний тиск у справі перевірки банку Порошенка

IWG plc готує відкриття другого Spaces у Києві у 2026 році

Мінсільгосп США підвищив на 3,2% прогноз експорту Україною пшениці в 2024/25 МР

CRH може втратити в Україні активи на EUR100 млн через скасування судом дозволу АМКУ на покупку компаній "Дікергофф"

Виторг від реалізації підакцизних товарів у березні 2025р виріс - ДПС

Комісія першого конкурсу на нову генеруючу потужність відхилила пропозицію "Укрнафти" та ще двох учасників

Rozetka передать весь прибуток за продаж товарів "Біосфери" на відбудову зруйнованих складів

БЕБ може створити бібліотеку зразків тютюнової продукції для боротьби з контрафактом

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА