16:57 19.12.2014

Девальвація гривні практично вичерпала резерви автоімпортерів щодо стримування цін на авто

5 хв читати
Девальвація гривні практично вичерпала резерви автоімпортерів щодо стримування цін на авто

Девальвація гривні змушує багатьох офіційних автоімпортерів регулювати ціни на автомобілі відповідно до їх валютної вартості, що в поєднанні з іншими негативними факторами призводить до подальшого падіння продажу і перерозподілу ринку, перегляду планів, однак про якесь "зупинення" автопродажу говорити поки що рано, вважають опитані агентством "Інтерфакс-Україна" представники компаній-автоімпортерів.

"На жаль, ми, як і більшість імпортерів, залежимо від впливу зростання валют. Якщо раніше ми могли дозволити взяти на себе частину валютних коливань, то зараз у нас немає можливості для цього. Авто подешевшали в доларовому еквіваленті, але в гривневому, на жаль, – вони не відповідають доходам громадян. І це відбувається з усіма імпортними товарами, але на прикладі авторинку це куди більш помітно. Тому ми змушені відрегулювати ціни відповідно до їх валютної вартості", - повідомив агентству комерційний директор ТОВ "Хюндай Мотор Україна" Геннадій Четверухін.

Він зазначив, що продаж автомобілів однозначно продовжать зменшуватися з урахуванням впливу на потенційного покупця нестабільну ситуацію в країні, слабку економіку, величезну кількість кредитів, нервозну обстановку через воєнні дії на сході.

"Але стверджувати, що продаж зупиниться, буде не зовсім правильно, оскільки в будь-якому разі залишаться ті, хто хотів і хоче придбати автомобіль незалежно від валютних стрибків. Але це стосується тільки тих, у кого заощадження у валюті. Більше того, зазвичай під час таких стрибків, коли ціну ще не відрегульовано відповідно до курсу, люди намагаються придбати автомобіль саме в такі проміжки часу", - вважає Р.Четверухін.

Директор із маркетингу Групи компаній "АІС" Сергій Боровик, у свою чергу, нагадав, що курс гривні падає протягом року практично кожні два-три місяці, як мінімум, можна говорити про три девальваційні стрибки у другому півріччі 2014 року.

"Незважаючи на це місткість ринку "закріпилася на позначці близько 6 тис. нових легкових автомобілів на місяць. Продаж кожного бренду залежав у цей період від того, наскільки довго імпортер тримав "стару" ціну, й не підвищував її слідом за зростанням курсу долара/євро", - зазначив він.

За його словами, у "АІС" про зупинення продажу не йдеться.

"Ми проводимо цінову політику відповідно до реального ринкового курсу долара до гривні. Клієнтський потік менший, ніж був рік тому, але він є! Новий курс - 20 грн за долар, з тенденцією на подальше зниження гривні потребує перегляду прогнозів ринку. І ми їх зробили", - повідомляє С.Боровик.

Менш оптимістично налаштовані в корпорації "УкрАВТО", до структури якої входять імпортери низки автобрендів (Kia, Chery, Chevrolet, Opel, Mercedes)

"Імпортери і при курсі 13 грн за долар ледве животіли - скорочували дилерську мережу і персонал відповідно до слабкого попиту. А що буде при 20 грн, важко навіть уявити. Якщо говорити про зупинення продажу, то з огляду на те, що під цим розуміти. Ми називаємо "зупиненням продажу" падіння на 60% проти продажу минулого року, яке вже сталося. І це сталося при курсі 11-13 грн за долар", - зазначили агентству в прес-службі корпорації.

Особливо показовим у сформованих умовах у корпорації вважають ринок уживаних автомобілів.

"Їхня ціна в доларах впала утричі, і все одно ніхто не купує. Стоїть усе виробництво, девальвація і обмеження НБУ щодо зняття депозитів знецінили доходи і заощадження громадян - у людей немає грошей на купівлю будь-яких авто", - зазначають у "УкрАВТО".

Водночас у деяких компаніях ще залишаються певні інструменти для підтримки продажу.

"У нашій дилерській мережі поки що є автомобілі, завезені за старим курсом, завдяки чому зараз можна придбати автомобіль, залежно від моделі, з вигодою понад 234 тис. грн", - повідомив PR-координатор компанії "Ніссан Мотор Україна" Володимир Іванов.

Крім того, за його словами, компанія фіксує курс на автомобілі, які перебувають за межами України.

"Тобто якщо покупець каже, що хоче купити автомобіль, то ціна гривні фіксується на цей момент. І через кілька тижнів покупець зможе забрати автомобіль за ціною на момент підтвердження", - пояснює В.Іванов.

Крім цього, "незважаючи ні на що", "Ніссан Мотор" пропонує клієнтам придбати автомобіль у кредит за програмою Nissan Finance з кредитною ставкою 0% річних.

"Таку можливість ми субсидуємо за свій рахунок", - зазначає PR-координатор компанії.

С.Боровик повідомив, що в мережі ГК "АІС" в обмеженій кількості ще залишилися автомобілі SsangYong і Geely 2013 року випуску, на які встановлено спеціальні ціни.

"За брендом SsangYong триває фінальний розпродаж із вигодою до 35 тис. грн. автомобілів, вироблених в Україні (на КрАСЗ - ІФ). За Chevrolet Niva ми в грудні не тільки не підвищували ціни, як інші, а й даємо покупцям знижку в 20 тис. грн", - зазначив він.

Директор із маркетингу ГК "АІС" нагадав, що на початку осені компанія запустила низку кредитних акцій, що дало змогу зберегти частку кредитних продажів на 25%, тоді як середньоринкові - 13%-15%.

Він також додав, що в компанії досить ефективно працює trade-in, а також є низка програм, спрямованих на економію коштів під час експлуатації автомобіля - починаючи від акцій на встановлення ГБО (що вдвічі знижує витрати на паливо) і закінчуючи низкою акцій із сервісного обслуговування.

Автоімпортери в ситуації поки що утримуються від конкретних прогнозів ситуації на 2015 рік.

"Ми робитимемо все можливе, щоб адаптувати пропозицію авто під мінливий попит. Треба дати час тенденціям закріпитися, а новому попиту проявитися. Тоді ми назвемо конкретні приклади", - зазначають у прес-службі корпорації "УкрАВТО".

Водночас у компанії "Ніссан Мотор Україна" повідомили про плановане виведення наступного року на ринок новинок, зокрема, навесні в дилерській мережі з'явиться оновлений Nissan Juke і Infiniti QX80, в липні - оновлений Infiniti Q70, а в грудні стартує продаж оновленого Infiniti QX50.

"Дилерську мережу ми не плануємо скорочувати, а навпаки будемо зміцнювати в стратегічно важливих регіонах. Однак подробиці я зможу розповісти ближче до відкриття центрів", - уточнив В.Іванов.

Як повідомлялося, за попередніми прогнозами С.Боровика, ринок легкових авто в Україні цього року не перевищить 91 тис. од. (на 55% менше, ніж роком раніше), а до 2015 року може становити від 55 тис. до 70 тис. од.

Курс гривні на міжбанківському валютному ринку в четвер зміцнився до 19,0000 грн/$1 з 20,5000 грн/$1 за підсумками торгів у попередній робочий день.

Уряд України поки що не визначився з остаточним прогнозом курсу гривні для розрахунків проекту держбюджету на 2015 рік, розглядаючи його в діапазоні 15,77-17 грн/$1.

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Україна не бачить загроз у зв'язку з майбутніми виборами до Європарламенту - Стефанішина

Азербайджан візьме участь у конференції з відновлення України в Берліні

Президент Грузії закликала учасників акції протесту в Тбілісі не проявляти агресію і дочекатися майбутніх виборів

Грузія перебуває на роздоріжжі – фон дер Ляйєн про протести у Тбілісі

В Офісі президента закликали світових діячів культури підтримати Глобальний саміт миру

Кличко: Президент України несе відповідальність за управління державою, її захист і оборону і має виконувати ці функції до завершення війни

Питання кількості міністерств є політичним рішенням фракції "Слуга народу" - Немчінов

Україна вітає домовленості про делімітацію кордону між Азербайджаном та Вірменією

Трамп вважає неправильним для США виділяти Україні більше фінансової допомоги, ніж Європа

Київ передав бійцям 3 штурмової бригади 20 нових пікапів Toyota Hilux - Кличко

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА