Співробітники музею Десятинної церкви занепокоєні призначенням керівниками музеїв некомпетентних людей
Музейні працівники занепокоєні ситуацією навколо музею Десятинної церкви.
"Турбує останнім часом призначення на посади (керівників музеїв - ІФ) некомпетентних людей", - заявив провідний науковий співробітник музею Десятинної церкви Олексій Комар на прес-конференції в середу в Києві.
Він зазначив, що нового директора музею Десятинної церкви Павла Дорошенка (ієродиякона Ярослава) призначено без проведення відповідного конкурсу.
За словами О.Комара, П.Дорошенко є представником монастиря, самовільно побудованого на території пам'ятки Десятинної церкви.
Співробітник музею також нагадав, що науковці звернулися до влади з відкритим листом, у якому зазначають, що директор музею Десятинної церкви формує колектив музею не за принципами відповідності професійних якостей посаді.
"Директор представляє вузькі інтереси релігійної громади", - зазначив О.Комар.
За його словами, робота музею полягає у відновленні історичної традиції богослужіння і пропаганді релігійної свідомості. Водночас, за словами О.Комара, колектив музею - вчені - вважають, що першочерговим завданням має бути збереження для нащадків автентичних залишків фундаменту давньоруського храму та створення експозиції археологічних цінностей, знайдених протягом десятиліть вивчення Десятинної церкви.
За його словами, наразі музей історії Десятинної церкви - "це підвал, де до цього жили ченці".
О.Комар наголосив, що працівники музею не мають ліцензій на проведення екскурсій, і фактично немає навіть площ, де ці екскурсії можна проводити. За його твердженням, "наразі музей перебуває у стадії проектування", водночас на роботу в цей музей оформили вже досить багато людей.
Як зазначила колишній в. о. директора з наукової частини музею Десятинної церкви Лариса Ганзенко, "сам музей створювався з грубим порушенням законодавства України, зокрема закону "Про музейну діяльність".
За її словами, норми цього закону передбачають, що засновники музею мають забезпечити формування музейного фонду, чого не було зроблено, створити приміщення для зберігання, реставрації, експонування основного фонду.