Віце-прем'єр Резніков оцінює висновок Венеціанської комісії щодо законопроекту про перехідний період як позитивний
Віце-прем'єр-міністр, міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Олексій Резніков вважає висновок Венеціанської комісії щодо законопроекту "Про засади державної політики перехідного періоду" позитивним і таким, "що справді вказує на місця, які потребують доопрацювання, але при цьому й відзначає сильні сторони законопроекту, зокрема інклюзивного процесу підготовки, який значною мірою базується на добре сформованих принципах міжнародного права, зокрема верховенства права й поваги прав людини та принципу недискримінації, та враховує потреби вразливих груп суспільства".
У коментарі віце-прем'єра, переданому агентству "Інтерфакс-Україна", Резніков також зазначив, що, побіжно згадуючи кілька разів Мінські домовленості не як джерело права, а саме як умови, в яких Україна змушена діяти, комісія зазначила, що "проведення місцевих виборів є останнім елементом "Мінська" - тобто вони можливі після відновлення урядом України повного контролю над державним кордоном".
Також Резніков додав, що, цитуючи відповідні резолюції Генасамблеї ООН і ПАРЄ, комісія відзначила здійснення Росією ефективного контролю за тимчасово окупованими територіями України, зокрема те, що окупаційні адміністрації в ОРДЛО "створені, підтримуються й ефективно контролюються Російською Федерацією".
За його словами, зауваження Венеціанської комісії діляться на ті, що закон диктує виключно українське бачення подій і бачення їх подальшого розвитку в майбутньому, а також щодо термінології, яка є в міжнародному публічному праві.
Також Венеціанська комісія зазначає, що законопроект зводить суть конфлікту лише до міждержавного виміру (тобто до російського втручання).
"Ми згодні з тим, що законопроект є україноцентричним – адже недарма документи такого виду називаються "закон України". Було б дивно спрямовувати національне законодавство на захист кого завгодно, крім захисту інтересів української держави й народу - громадян України всіх національностей. Щодо термінології, то справді, на початку законопроекту зазначено, що деякі терміни визначені саме для цілей цього закону й жодним чином не заперечують міжнародні зобов'язання України. Це не є окремим розумінням міжнародного права, а лише встановленням певних аспектів для ефективнішого правозастосування в тих умовах, в яких ми наразі перебуваємо", - сказав віце-прем'єр.
За його словами, майже всі рекомендації Венеціанської комісії можна врахувати при розробці законопроекту в профільному комітеті Верховної Ради, а низку аспектів буде врегульовано окремими законодавчими актами, наприклад з питання відповідальності, встановлення обмежень щодо зайняття посад, конвалідації тощо.
"Власне, саме для цього документ і направлявся на відповідну експертизу - щоб мати на виході закон, який відповідатиме європейським стандартам. Я ще раз висловлюю подяку шановним експертам і Офісу Ради Європи в Україні за те, що оцінка законопроекту відбулася і було визначено шлях його подальшого вдосконалення, яке зробить законодавство більш стійким, а позиції України - ще сильнішими", - резюмував Резніков.