Майже 83% українців позитивно ставляться до євроінтеграції України - дослідження

Майже 83% українців позитивно ставляться до євроінтеграції України, свідчать дані дослідження Київського міжнародного інституту соціології, представлені на круглому столі "Невідкладні завдання комунікації європейської інтеграції в Україні".
Зокрема, 82,7% українців обрали бодай одне позитивне твердження про євроінтеграцію України. 46,4% українців пов'язують євроінтеграцію зі зміною якості роботи держави (зручні послуги, повага до громадянина, забезпечення умов для гідного життя і праці), 38,1% - з життям за стандартами Євросоюзу (соціальними, економічними, правовими), 26,6% - з підвищенням відповідальності самих громадян (шанобливе, толерантне ставлення одне до одного та до громадських правил), 25,8% - зі стратегією розвитку країни на довгі роки до моменту повноправного вступу в ЄС, 22,5% - з відкритістю кордонів, можливістю легко поїхати в Європу на навчання або на роботу.
Водночас 13% респондентів обрали хоча б одне негативне твердження. 6,2% опитаних пов'язують євроінтеграцію зі знищенням, наступом на традиційні сімейні цінності (сім'я - це жінка й чоловік і діти), 5,8% - з дешевою робочою силою для Європи, 3,4% - із закриттям своїх заводів і фабрик (купуватимемо тільки європейське), 3,4% - з підпорядкуванням чужим правилам (жити за вказівками, обмежувати себе, не мати своєї думки).
19% респондентів пов'язують із євроінтеграцією антикорупційні реформи, 18,9% - медичну реформу, 18,1% - реформу поліції, 14,1% - децентралізацію, 12,5% - реформу освіти, 10,7% - реформу електронних послуг, зокрема адміністративних, 8,9% - реформи, пов'язані з покращенням довкілля.
24,6% опитаних вважають, що конкретні реформи не пов'язані з євроінтеграцією, а 13,9% відповіли, що "не бачать реформ".
43,1% респондентів зазначили, що вони зовсім не бачили будь-якої інформації або комунікації з боку держави про євроінтеграцію. 22,4% опитаних зазначили, що бачили рекламу в ЗМІ, 18% - бачили інформацію в соцмережх і на сайтах, 16,7% - бачили у виступах українських політиків, 5,3% - бачили думки й тексти у блогах та інтерв'ю експертів і громадських організацій, 3,5% - бачили інформацію від мера й органів місцевого самоврядування.
Дослідження проводив Київський міжнародний інститут соціології у рамках дослідження "Омнібус" наприкінці грудня 2020 року, опитано 2 тис. осіб віком від 18 років, охоплено всі географічні регіони країни.