Підготовчі роботи з підняття затонулого танкера Delfi - кріплять трос до одного із буксирів
В Одесі на пляжі "Дельфін" тривають підготовчі роботи з підняття затонулого танкера Delfi.
Як повідомляє P&O Maritime Ukraine на своїй сторінці у Facebook, у п'ятницю о 13:30 до Delfi підійшли два буксири, які після підготовчих робіт спробують підняти танкер.
З буксирами працює буксир-нафтозбирач Sea Ant. З його допомогою заводять і кріплять сталеві троси, оскільки під час першої спроби тиждень тому поліпропіленовий кормовий канат, який використовували, порвався.
"Роботи проводить підрядна організація, яку найняв судновласник. В операції бере участь буксир P&O Maritime Ukraine, за допомогою якого танкер спробують поставити на рівний кіль", - наголошується у повідомленні.
Наданий P&O Maritime Ukraine буксир P&O Balqis могутніший, ніж буксир, який брав участь у першій спробі евакуації Delfi. Потужність P&O Balqis становить 5200 к. с. при тяговому зусиллі 65 тонн.
За інформацією компанії, вранці у п'ятницю водолази продовжували підготовчі роботи з танкером, навколо нього встановили додатковий ряд бонових загороджень, які мають перешкодити можливому розливу палива.
Sea Ant, який прибув із порту "Південний" до Delfi також стежитиме за екологічною безпекою, і усуватиме можливі розливи нафтопродуктів.
Як повідомлялося, субпідрядник уже здійснював спробу підняття судна, але через допущені помилки у прорахунках зірвало трос.
Раніше керівник Одеської обласної державної адміністрації Максим Куций звернувся до Кабінету Міністрів України з проханням визнати ситуацію навколо танкера Delfi надзвичайною і запропонував уряду надати повноваження АМПУ як відповідальній службі примусово прибрати танкер за спрощеною процедурою.
У листопаді 2019 року в Одеській затоці зазнав аварії танкер Delfi під прапором Молдови - судно зірвало з якоря У ніч на 22 листопада Delfi вдалося закріпитися якорем на відстані близько однієї милі від берега в районі пляжу "Дельфін". Проте, за даними АМПУ, о 5:00 повільний дрейф поновився. Увечері того самого дня рятувальникам вдалося евакуювати з судна трьох членів екіпажу.
Власник судна мав до 31 березня 2020 року вжити заходів для підйому та видалення затонулого танкера з акваторії Одеського морського порту.
1 квітня справу узяла під контроль генпрокурор. 22 червня прокуратура Одеської області розпочала кримінальне провадження за фактом невжиття заходів з ліквідації наслідків екологічного забруднення морської води нафтопродуктами в місці аварійного знаходження судна Delfi (ч. 1 ст. 237 КК України).
4 липня під час робочої поїздки до Одеської області президент Зеленський ознайомився зі станом ліквідації наслідків аварії танкера Delfi. Глава держави наголосив, що роботи з ліквідації аварії потрібно було починати ще в листопаді 2019 року. Проте судновласник показав свою безвідповідальність і фактично забув про танкер. Зеленський закликав виконувати роботи з ліквідації аварії якісно.
"20 липня - це орієнтир. Якби тут був судновласник, я б з ним поговорив відверто й жорстко. Тому що я впевнений, що це його відповідальність у всьому, починаючи з того, що він віз, куди й скільки часу триває це все. 20 липня не буде (результату - ІФ) - цим мають займатися правоохоронці. Власник хотів зекономити й шукав варіанти найменшого опору. Хтось має нести відповідальність", - сказав тоді президент.
13 липня міністр інфраструктури Владислав Криклій повідомив, що контролює хід робіт із підйому танкера Delfi в Одесі, які за умови ясної погоди та відсутності хвиль буде завершено до 20 липня.
21 липня АМПУ вимагала від судновласника танкера Delfi передати їй право евакуювати аварійний танкер.