Інтерфакс-Україна
15:41 25.06.2020

АМПУ ліквідувала забруднення акваторії поряд із затонулим танкером Delfi під Одесою і наполягає на вирішенні проблеми з його підняттям

3 хв читати
АМПУ ліквідувала забруднення акваторії поряд із затонулим танкером Delfi під Одесою і наполягає на вирішенні проблеми з його підняттям

ДП "Адміністрація морських портів України" (АМПУ) повідомляє про ліквідацію забруднення акваторії моря поряд із затонулим танкером Delfi в районі пляжу "Дельфін" і наполягає на вирішенні проблеми з його підняттям, наголошуючи, що це зобов'язаний зробити судновласник, повідомила прес-служба АМПУ в четвер.

"Адміністрація морських портів України, враховуючи активне обговорення цього питання громадськістю, наголошує: єдиним законним шляхом вирішення проблеми з аварійним танкером є виконання усіх робіт та ліквідація наслідків інциденту безпосередньо і виключно власником", - ідеться в повідомленні.

Держпідприємство при цьому зазначає, що нині в АМПУ відсутні будь-які законні підстави для самостійного прибирання судна. Згідно зі ст. 123 Кодексу торговельного мореплавства, таке право АМПУ отримає тільки за умови настання низки не залежних безпосередньо від неї умов і обставин:

- власник судна не забезпечить його підняття в терміни, встановлені капітаном порту (Держслужба морського та річкового транспорту України). Право щодо підйому судна розпочнеться в ДП "АМПУ" не раніше ніж 20 липня 2020 року;

- Держекоінспекція надає відповідний документ про те, що танкер становить безпосередню загрозу забруднення довкілля;

- власник судна документально підтверджує готовність і бере на себе зобов'язання компенсувати ДП "АМПУ" витрати на проведення робіт;

- капітан порту "Одеса" надає дозвіл на підняття майна, що затонуло в межах акваторії морського порту.

"Якщо хоча б одна з наведених умов не настане, право (а в цьому випадку й обов’язок) підняти та прибрати судно зберігатиметься виключно за власником. До речі, станом на 23.06.2020 ДП "АМПУ" отримало офіційну, чітку й недвозначну відмову судновласника від залучення АМПУ, компенсації витрат, а також було запевнене в повному розумінні відповідальності та фінансовій, організаційній та технічній готовності судновласника підняти власне судно", - наголошує адміністрація.

При цьому, як зазначається в повідомленні, організаційно АМПУ до цього підняття готова ще починаючи з 1 квітня 2020 року (первісно встановленого капітаном порту терміну). Тендерну документацію відпрацьовано й погоджено, кошти у фінансовому плані передбачено.

За останніми даними держпідприємства, план виконання робіт, наданий судновласником, опрацьований і погоджений капітаном Одеського морського порту й органами Держекоінспекції. З урахуванням зазначеного активізацію виконання підготовчих робіт, за зверненням судновласника граничний термін виконання робіт із прибирання танкера з акваторії одеського пляжу капітан порту продовжив.

Раніше Держекоінспекція повідомляла, що, згідно з результатами проб, узятих Державною екологічною інспекцією України, вміст нафтопродуктів у Чорному морі в районі пляжу "Дельфін" (Одеса) в 16,4 разу перевищує допустиму концентрацію.

Танкер Delfi під прапором Молдови зазнав аварії в Одеській затоці 22 листопада 2019 року - судно зірвало з якоря.

Як пояснила Адміністрація морських портів України, спочатку танкер перебував у нейтральних водах і не подавав заявок на вхід до Одеського морського порту або МТП "Південний". Але згодом було подано сигнал про те, що судно зазнає лиха, залишилося без пального, з непрацюючим двигуном. У зв'язку з цим рятувально-координаційний центр "Одеса", що прийняв сигнал, почав вживати заходів щодо ліквідації аварійної ситуації. Із судновласником було узгоджено буксирування танкера для постановки до вільного причалу в порту "Очаків".

У ніч на 22 листопада Delfi вдалося закріпитися якорем на відстані близько 1 милі від берега в районі пляжу "Дельфін". Проте, за даними АМПУ, о 5:00 повільний дрейф поновився. Увечері того самого дня рятувальникам вдалося евакуювати з судна трьох членів екіпажу. Їх госпіталізували, лікарі повідомили про перевтому та переохолодження.

Власник судна мав до 31 березня 2020 року вжити заходів для підйому та видалення затонулого танкера з акваторії Одеського морського порту. 1 квітня справу взяла під контроль генпрокурор.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Погода на вихідних суттєво не зміниться, по всій Україні без опадів

Правоохоронці викрили шахраїв, які заволоділи понад 12 млн грн під виглядом інвестицій в агросектор

Зеленський і Кислиця обговорили деякі напрями дипломатичної роботи та перемовин

Постанова про конкурс на кращий ескіз великого Державного Герба України втратила чинність

Українці можуть отримати 90 держстипендій уряду КНР на навчання в Китаї у 2026/2027 навчальному році

Мінкультури надало Вікімедіа Україна, Слідство.Інфо і Книгарня "Є" статус критично важливих

США закликали ЄС не погоджувати виділення Україні "репараційного кредиту" за рахунок активів РФ – ЗМІ

Держбюджет-2026 не збільшує виплати військовим, але будуть контракти з покращеними умовами, - Шмигаль

Генконсульство України буде відкрите в словацькому Пряшеві - МЗС

Свириденко до Железняка: Ознайомте мене з фактами, а я прийму відповідне управлінське рішення щодо Кулеби

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА