36,5% українців оцінюють якість надання адмінпослуг в Україні як задовільну, 17,1% як хорошу
Українці загалом оцінюють якість надання адміністративних послуг у країні на задовільному рівні.
Згідно з даними опитування, проведеного фондом "Демократичні ініціативи" ім. Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова, 36,5% респондентів оцінюють якість адмінпослуг як задовільну, 17,1% - як хорошу, 13,2% - як погану і 3,1% - як дуже погану.
Опитані стикалися з двома видами адміністративних послуг: отриманням закордонного паспорта або внутрішнього паспорта нового зразка й оформленням субсидій, різних видів державної допомоги та інших соціальних виплат. "Саме ці варіанти здобули найбільшу кількість і позитивних, і негативних згадувань. Однак кількість позитивних згадувань усе-таки трохи більша, ніж негативних", - зазначають соціологи.
При цьому лише 9,4% українців зазначили, що не було черги, а 20,1% вказали на великі черги. 13,5% зазначили, що навіть за наявності черги застосовувалася система її регулювання, 14% оцінили зручні та комфортні умови очікування, при цьому 6,1% залишилися незадоволені тіснотою приміщень, відсутністю можливості сісти й туалетів.
9,1% сказали, що питання вирішилося протягом прийнятного часу, а 12,3% - що вирішувалося або вирішується довго. 11,1% поскаржилися на відсутність чіткого пояснення, які саме документи потрібні. Лише 1,9% повідомили, що від них вимагали хабар.
32,1% українців вважають, що люди дають хабарі тому, що їм так простіше й легше вирішити свої проблеми. 22,2% - тому що "це вже норма нашого життя", 19,7% бачать причину в тому, що від громадян вимагають.
52,7% переважно задоволені роботою Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП), до якого зверталися, 29,3% - цілком задоволені, 8,3% - переважно не задоволені, а 3,2% - зовсім незадоволені. Лише 5,1% отримували адміністративні послуги онлайн через інтернет, 91,6% - не отримували.
Опитування проводилося з 12 по 17 липня 2019 року на замовлення Центру політико-правових реформ у рамках проекту, що здійснюється за підтримки ЄС. Було опитано 2018 респондентів у всіх регіонах України, за винятком Криму й окупованих територій Донецької та Луганської областей. Теоретична похибка вибірки не перевищує 2,3% з імовірністю 0,95.
При цьому, згідно з опитуванням з 24 червня по 12 липня в 30 найбільших містах України серед 3434 відвідувачів ЦНАП (близько 100 в кожному з цих міст, близько 150 - у Вінниці, Львові, Одесі, Харкові, Києві та Кривому Розі, 200 - у Краматорську і 250 - в Дніпрі за методикою екзит-полу), в усіх містах абсолютна більшість тих, хто звертався до Центру адмінпослуг, оцінює його роботу добре.
Більше абсолютних позитивних оцінок від громадян отримали ЦНАП у Вінниці (84%), Чернівцях (85%), Івано-Франківську (76%), Києві (76%), Луцьку (76%), Рівному (75%). Серед респондентів найчастіше лунали негативні оцінки роботи центрів ("погано" й "дуже погано") в Одесі (8,7%) та Чернігові (9%), в інших містах - переважно 3%.