Facebook перекрив Huawei доступ до персональних даних

До кінця тижня Facebook розірве угоду з китайською компанією Huawei щодо доступу до персональних даних користувачів соціальної мережі, пише The New York Times з посиланням на високопоставлених співробітників Facebook.
Угоду з Huawei було підписано в 2010 році. Однак ця компанія потрапила в список загроз національній безпеці, оскільки тісно співпрацює з китайською владою.
Крім Huawei Facebook уклав угоди про доступ до персональних даних ще як мінімум з трьома китайськими компаніями: Lenovo, Oppo і TCL. При цьому представники соціальної мережі заявили, що дані, якими вони ділилися з Huawei, залишалися на телефоні користувачів, а не на серверах компанії.
Раніше 4 червня NYT написала, що Facebook надав китайським виробникам пристроїв доступ до персональних даних користувачам так само, як і іншим виробникам, включаючи Amazon, Apple, BlackBerry і Samsung.
Компанія Facebook передавала дані своїх користувачів без їх дозволу виробникам гаджетів, стверджує видання. За даними газети, близько 60 компаній, які за погодженням з Facebook встановлювали на своїх апаратах додаток соціальної мережі, отримували доступ до інформації про друзів користувачів. Причому відбувалося це навіть у тих випадках, коли самі користувачі забороняли обмін даними в налаштуваннях.
NYT вказує, що Facebook продовжувала надавати дані і після 2011 року, коли компанія пообіцяла не надавати зайву інформацію про користувачів стороннім компаніям. Однак у 2018 році вибухнув справжній сандал, пов'язаний з компанією Cambridge Analytica. Остання, як з'ясувалося, отримувала особисту інформацію про мільйони користувачів Facebook і несподівано використовувала її для політичних технологій.
Особливої гостроти скандал набув після того, як стало відомо, що Cambridge Analytica працювала на штаб республіканця Дональда Трампа. Після його перемоги компанія використовувала результат Трампа для реклами своїх досягнень і доказів ефективності своїх технологій. В результаті Цукербергу довелося давати багатогодинні роз'яснення перед конгресом.
Під час двох попередніх президентських кампаній, коли в 2008 і 2012 роках перемагав демократ Барак Обама, його штаб активно використовував можливості Facebook і не приховував розробки технологій збору і обробки якомога більшої кількості персональних даних користувачів. Соратники Обами пов'язували його перемоги з цим "прогресивним" і "високотехнологічним" підходом. NBC News в 2013 році, наприклад, повідомив, що штаб Обами передав усі накопичені персональні дані третій стороні. Однак в ті часи ці факти не викликали обурення і не стали приводом для розслідувань і допитів.