Українські автоімпортери наразі не ввозили автомобілів, що потрапляють під дію спецмит, - голова ВААІД

Українські автоімпортери станом на травень 2013 року не ввезли в Україну практично жодного автомобіля з обсягом бензинових двигунів 1-2,2 л, на які поширюється дія введених із 14 квітня ввізних мит на легкові авто, повідомив голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.
"За наявними у мене даними Держмитниці, з моменту набуття чинності митами в Україну імпортери не ввозили автомобілів, встигнувши ввезти певну кількість до запровадження мит", - сказав він на зустрічі з автожурналістами.
Як наголосив О.Назаренко, така ситуація призвела до того, що надходження до бюджету від імпорту авто в травні "практично дорівнюють нулю", тоді як у загальному обсязі митних надходжень до бюджету надходження від імпорту автомобілів посідали третю позицію після імпорту нафти та газу.
Водночас імпортери утримуються від прогнозування подальшої ситуації на ринку з огляду на економічну ситуацію.
"Нині економічна ситуація така, що навіть за автомобілями зі зниженими цінами черга не стоїть. Тим паче ті, хто хотів придбати автомобіль, уже зробили це до введення мит (і це видно за обсягом продажу березня-квітня), і в очікуванні можливого скасування мита навряд чи потенційні покупці захочуть купувати авто, які подорожчали, а вважатимуть за краще почекати до кінця року", - зазначив генеральний директор "АВТ-Баварія" Олександр Тимофєєв.
Автоімпортери вважають, що мита все ж буде скасовано набагато раніше за термін їх дії.
"Із 15 травня розпочався 90-денний термін, протягом якого у зв'язку з введенням мит Світова організація торгівлі може ввести санкції щодо України, і нині уряд у зв'язку з цим зайняв вичікувальну позицію з ухваленням закону про утилізаційний збір. Якщо ж світова спільнота та Європа ніяк не відреагують, то швидко ухвалять і утилізаційний збір, тим паче, що спецмито все-таки може бути скасовано", - зазначив О.Назаренко.
Як повідомлялося, 14 березня опубліковано рішення МКМТ, ухвалене ще 28 квітня 2012 року, про введення з 13 квітня цього року терміном на три роки спеціальних мит на імпорт до країни нових легкових автомобілів із бензиновими двигунами обсягом 1000-1500 куб. см розміром 6,46% та 1500-2200 куб. см - 12,95% незалежно від країни походження та експорту.
Ініціаторами розслідування виступили ПАТ "ЗАЗ", ПрАТ "Єврокар" та дочірнє підприємство "Автоскладальний завод №2" Автомобільна компанія "Богдан Моторс".
Прем'єр-міністр України Микола Азаров назвав цей захід тимчасовим, до поліпшення ситуації в автовиробництві.
На хвилі ажіотажу, викликаного введенням мит, суттєво зросли обсяги продажу автомобілів у березні та квітні поточного року.
Верховна Рада 20 листопада 2012 року ухвалила в першому читанні законопроект про утилізаційний збір на колісні транспортні засоби, від сплати якого звільнено підприємства-виробників автомобілів за повним циклом, але із зобов'язаннями створити власні підприємства з утилізації.
Базові ставки податків за утилізацію легкових автомобілів пропонується встановити розміром 5,5 тис. грн, на інші транспортні засоби (ТЗ: автобуси, вантажні, вантажопасажирські автомобілі або спецавтомобілі) - 38 тис. грн.
Водночас у підготовлену до другого читання редакцію законопроекту внесено низку суттєвих поправок, однак поки що Верховна Рада його так і не розглянула.
Утилізаційний збір діє в РФ із 1 вересня 2012 року, і українські автовиробники заявляють, що практично втратили цей ринок збуту.